II
פרק
4ליקוי
בעיבוד
(החושי
SPD ) והשפעותיו על
ההתנהגות ................................ ...... 41
העולם
כחוויה
חושית
מורכבת ................................ ................................ ................ 42ליקוי
בעיבוד
(החושי
SPD ) Sensory Processing Disorder ................................ ......... 42ליקוי
בוויסות
(החושי
SMD ) Sensory Processing Disorder ................................ ....... 43כיצד
חושית - הרב הסביבה
מסייעת
למטופלים עםליקוי
בוויסות
החושי ............................... 44פרק
5 מגע
................................ ................................ ................................ .... 51
- מגע
המערכת
הטקטילית ................................ ................................ ................... 52ליקויים
במערכת הטקטילית ................................ ................................ .................. 53כיצד
חושית - הרב הסביבה
מסייעת
למטופלים עם ליקויים במערכת הטקטילית ..................... 55עצות
מעשיות
לשימוש בטכניקת מגע
................................ ................................ ...... 59
תיאור
:מקרה
עם ילד יתר- תגובתיות
................................ ................................ ........ 59פרק
6תנועה
ותחושת מנח
הגוף ................................ ................................ ......... 61- תנועה
המערכת
הווסטיבולרית והמערכת הפרופריוצפטיבית ................................ .......... 62ליקויים
במערכת הווסטיבולרית ................................ ................................ .............. 62כיצד
חושית - הרב הסביבה
מסייעת
למטופלים עםהפרעות
בתנועה ................................ .... 63
עצות
מעשיות
לעירור
המערכת
הווסטיבולרית ................................ ............................ 65תיאור
:מקרה
ילדה עם יתר- רגישות
מנח לשינויי
................................ .......................... 66המערכת
הפרופריוצפטיבית ................................ ................................ .................. 67ליקויים
במערכת הפרופריוצפטיבית ................................ ................................ ......... 68פרק
7 ראייה ................................ ................................ ................................ .. 71
- ראייה
המערכת
החזותית ................................ ................................ .................... 72סוגים
של שוניםליקויי
ראייה ................................ ................................ ................. 72כיצד
חושית - הרב הסביבה
מסייעת
למטופלים עםליקויי
ראייה ................................ ......... 75תאורה
חושית - הרב בסביבה
................................ ................................ .................. 76עצות
מעשיות
לטיפול
עםבאנשים
ליקויי
ראייה ................................ ........................... 80תיאור
עם ילד : מקרהליקוי
ראייה ................................ ................................ ........... 81פרק
8 שמיעה ................................ ................................ ................................ 83- שמיעה
המערכת
האודיטורית ................................ ................................ .............. 84ליקויים
אודיטוריים ................................ ................................ ............................ 85כיצד
חושית - הרב ה הסביב
מסייעת
למטופלים עםליקויים
אודיטוריים ................................ . 86
תיאור
עם ילד : מקרה יתר- רגישות
אודיטורית ................................ .............................. 88