Next Page  99 / 159 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 99 / 159 Previous Page
Page Background

ראייה

81

9.

שינויים ה

צריכים

להיות

הדרגתיים

ל כדי

אפשר ל

מטופל

די זמן להסתגל אליהם.

10.

ב ו עבד

פרקי זמן קצרים; תפקודי הרא

י

יה מושפעים מאוד

מעייפות

ומוגבלים

בגינה.

לדוגמה, המטפל יושב מול ה

מטופל

הקשוב

ומנענע מצד לצד את הסיבים

האופטיים. כאשר המטפל חושב שה

מטופל

מיצה את הגירוי, יש להחליפו בגירוי

אחר.

11.

יש להפחית רעשים חיצוניים והפרעות חיצוניות

. אחרות

12.

אובייקטים נראים טוב יותר בתנועה. זה נכון במיוחד כאשר ה

מטופל

ש משתמ

ה הי בראי

היקפית

שלו.

13.

מנח ה

מטופל

חשוב. ככל שמושקעת יותר אנרגיה בשמירה על מנח גוף זקוף,

כך

פחות אנרגיה זמינה לרא

י

יה. יש להקפיד להושיב את ה

מטופל

עם התמיכות

הנדרשות,

גם

אם יש להביא במיוחד את הכיסא המותאם

או ל

ל הסביבה הרב

-

חושית החשוכה.

14.

השפה מוסיפה משמעות

למצב החזותי

,

ועל כן מעודדת את הבנתו. יש לשמור על

שפה מילולית קבועה. לדוגמה, יש להשתמש במשפטים קצרים ופשוטים בעת

מתן הוראות.

ית

אור מקרה

:

ילד עם

ליקוי ראייה

, ליאור

ילד

תשע בן

עם

מוגבלות

שכלי

ת התפתחותית

קשה, היה בוכה ללא הרף

בכיתה. הוא היה עצבני, ולא היה

אפשר

להרגיעו מבלי לכבות את האורות ול

מזער

את

התנועה בכיתה. בדרך כלל הוא ישב כשראשו מורכן. הוא חייך רק לעתים רחוקות,

ומטפליו חיפשו כל העת דרכים להניע אותו לחקור את סביבתו. הוריו אמרו שליאור

שונא לצאת החוצה

בימים שטופי שמש, ו

הוא

חש נוח יותר כשמעונן.

החלטנו לאפשר לליאור לחוות את

הסביבה הרב

-

חושית (ראשית החשוכה

,

ובהמשך

הלבנה)

ולהעריך

אם הגירויים החזותיים החדשים ירגיעו ויעודדו אותו למיקוד עיניים

לו

חקירת הסביבה.