Next Page  106 / 159 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 106 / 159 Previous Page
Page Background

שמיעה

88

אם ה

מטופל

רגיש לקולות גבוהים ובוכה כששומע אנשים מדברים, המטפל נדרש להנמיך

את קולו.

קולות שקטים מהדהדים

פחות,

ולכן נעימים יותר לאנשים מסוימים.

יש לצמצם כל אינטונציה מילולית שאינה חיונית.

מטופל שה מאחר

עשוי להגיב

לע

טון

הדיבור, כשם הוא מגיב

לע

עוצמת הקול, ניתן להשתמש

בכך להגברת רמת הפעילות.

באמצעות דיבור מהיר ניתן לעודד קצב פעילות מהיר יותר, ואילו באמצעות דיבור אטי

ניתן לעודד הפחתה ברמת הפעילויות.

דונה ויליאמס

( 1995

) מסבירה

כי

זמזום מנגינה קצבית מחזורית עשוי להיות בעל השפעה

מרגיעה ביותר.

ית

אור מקרה

:

ילד עם

- רגישות

יתר אודיטורית

יעקב בן ה

תשע

הוא ילד עם איחור התפתחותי קשה ובעיות התנהגות חמורות. כשפגשנו

אותו לראשונה, הוא לא הרשה לאיש להתקרב אליו. הוא נרתע ממגע, לא אפשר להבריש

, את שערו

והסתובב בחדר כשידיו מכסות את אוזניו. נוסף

לע

שאר הטיפולים שקיבל,

הגיע יעקב לטי

י פול בר

פוי בעיסוק

בסביבה הרב

. חושית -

הטיפול הראשון של יעקב בסביבה הרב

-

חושית

יעקב הגיע לטיפול נסער ביותר. הוא צרח והתקפל כולו על הרצפה בכניסה

לסביבה הרב

-

חושית

, כשידיו על אוזניו.

בפני המטפלת עמדו שתי אפשרויות: להרימו ולשאת אותו אל תוך החדר, או לנסות

לשכנע

אותו בעדינות, עד שיתרצה וייכנס.

כמטפלת מאפשרת, היא בחרה להתמקד ביצירת מגע עם יעקב, במקום לעסוק בהכנסתו

לסביבה הרב

. חושית -

היא הצטרפה אליו במבואה ו

חיבקה את יעקב בגופה

,

ובכך סיפקה

לו גרייה טקטילית.

כמו כן היא

הניחה את ידיה על ידיו שכיסו את אוזניו. כשיעקב המש

יך

לצרוח, היא הוסיפה לשכב עמו בחיבוק צמוד ונענעה אותו אט

-

אט קדימה ואחורה.