Next Page  84 / 159 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 84 / 159 Previous Page
Page Background

תנועה ותחושת מנח הגוף

66

מטופל ה

שוכב על בטנו על השוקיים של המטפל, והוא מניע את רגליו מצד לצד או מעלה

-

מטה. אם יש

מטופל ל

- רגישות

יתר לשינויי מנח

, יש להשתמש בתנועות עדינות ואטיות.

כאשר ביטחונו גובר,

מטופל ה

יכול "להתאמן" בנפילה אטית מ

שוקי

המטפל אל המזרן

הרך.

3.

תנועה ב

מיטת המים:

-

נדנוד אטי קדימה ואחורה

-

תיפוף על מיטת המים ליצירת "גלים"

-

קפיצות

-

( גלגול

כשדוחפים את המים כלפי מטה בצמוד לגופו של ה

מטופל

, נוצר

מיטת ב

המים "שקע", שעוזר למטופל להתגלגל

)

ית

אור מקרה

:

ילדה עם רגישות

-

יתר לשינויי מנח

אילנה

היא

ילדה יפהפייה בת

שש

עם

תסמונת רט.

תסמונת זו היא

הפרעה גנטית נוירו

-

התפתחותית

,

הפוגעת בעיקר בבנות ומתאפיינת באובדן מרבית היכולות התפקודיות.

אילנה, כמו ילדות רבות עם תסמונת רט,

פוחדת מתנועה. קיימות

תנועות ידיים

סטריאוטיפיות לתסמונת, ו

אילנה

כבר איבדה את יכולתה להשתמש בידיה באופן מכוון

ותכליתי.

אילנה איבדה את יכולת הביטוי המילולי ומתקשרת בעזרת תנועות עיניים.

בטיפולים הראשונים

בסביבה הרב

-

חושית

הייתה

אילנה

עצבנית וחסרת מנוחה כשנעה

פני על

המזרנים

. היא

העדיפה לזחול במקום ללכת עליהם. היא פחדה מאוד לעבור ממזרן

למזרן

, גם כאשר קירבנו אותם זה לזה. בכל פעם שאילנה התקרבה לנקודת חיבור בין שני

מזרנים, היא קפאה

,

נשימותיה הואצו, והיא

החלה לבכות.

מטרתנו

בסביבה הרב

-

חושית

הייתה לעודד את אילנה לעסוק בפעילות מוטורית

באמצעות תנועה על מגוון

ה

מזרנים. ידענו שהיא נמשכת למתקן ה"זיקוקים", ולכן כיוונו

אותה לעברו. תגובתה של אילנה הייתה מיידית. ברגע שראתה את

ה

"זיקוקים", היא

התרגשה והחלה לנוע בהיסוס לעבר

המתקן

. משיכתה

ל"זיקוקים" הייתה חזקה מן הפחד

שלה מתנועה.

מבחינת

זה אילנה

היה הישג כביר

ו ,

מבחינתו זו הייתה

פריצת דרך

!

כשאילנה החלה לחוש יותר בנוח בכל הנוגע לתנועה, עודדנו אותה לנסות ללכת על

משטחים אחרים; מהמזרנים הרכים אל מיטת המים, ואחר כך לאזור עם מזרנים קשים