Next Page  93 / 159 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 93 / 159 Previous Page
Page Background

ראייה

75

אחרות. ל

כמה

מהאנשים שמירה על קשר עין מהווה מאמץ לא מבוטל.

אנשים עם לקות רא

י

יה קורטיקלית מתקשים לעתים להתבונן בחפץ ו

בזמן -בן

להושיט יד

. אליו

לעתים קרובות שתי פעולות

אלה ניתנות לביצוע כ

נפרדות: להביט, להפנות מבט

, הצדה

ואז להושיט יד אל החפץ.

אנשים עם

לקות ראי

י

ה קורטיקלית

חווים

לעתים ערנות לסביבה

,

שאינה ניתנת להסבר

באופן מודע (לדוגמה, אדם המנחש נכונה מה עליו לעשות כדי להימנע ממכשול,

אף

שאינו רואה את המכשול). עם זאת, תופעת זו אינה מהימנה לחלוטין. בניגוד לכך, אדם עם

לקות רא

י

יה קורטיקלית עלול להפגין קשיים

מרחביים ולהתקשות בתנועה בסביבתו.

כשליש מהאנשים עם לקות ראי

י

ה מוחית סובלים מבעת

-

אור (פוטופוביה). לרוב הם

זקוקים לזמן ארוך יותר כדי להסתגל לשינויים קיצוניים ברמות האור. צילום עם הבזק

א (פל

ש) עלול אף להכאיב

להם

. מנגד, לקות ראי

י

ה מוחית עלולה במקרים מסוימים ל

וררע

רצון לבהות באופן כפייתי במקור אור, ובכלל זה

ב

להבת נר או

ב

תאורת פלורסנט

(

Demchak, 2002

.)

כיצד הסביבה הרב

-

חושית מסייעת ל

מטופלים

עם

ליקויי רא

יהי

חשוב לציין כי תפקוד

חזותי

יעיל הוא תוצאה ישירה של ייצוג איכותי ומתמשך של חוויות

( חזותיות

Smith & Cote, 1982

). לאנשים עם ל

י

י קויי רא

יה הרא

י

יה אינה תהליך

אוטומטי. ללא ת

ו

כנית מפורטת לאימון רא

י

יה, אנשים עם ליקויי ראי

י

ה לא יגיעו לתפקוד

ראייתי מיטבי.

גירויים

חזותיים

בולטים מאוד בסביבה הרב

-

חושית הלבנה, ואף יותר בחשוכה (רא

ו

עמ'

22),

ש

בה הניגוד אפילו חזק יותר בין ה

ל ציוד

רקע. הגירויים ה

חזותיים

כוללים: עמודי

בועות, "זיקוקים", גלגלי

Cathrine

, סיבים אופטיים צבעוניים, כדור מראות, מקרנים, אור

שחור ומקורות אור המשנים את צבעו של החדר כולו. בשל חשיבותם לסביבה הרב

-

חושית, נדון באביזרים אלו בפ

י

רוט בהמשך.