Next Page  104 / 159 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 104 / 159 Previous Page
Page Background

שמיעה

86

בסביבה המתחשבת בליקוי זה, ואשר הותאמה כנדרש. בסביבה הרב

-

חושית ניתן להתאים

את הצלילים והקולות ולהפיק מהם גרייה בעלת

השפעה טיפולית מיטיבה

.

כיצד הסביבה הרב

-

חושית מסייעת ל

מטופלים

עם ליקויים

אודיטוריים

הסביבה הרב

-

חושית מספקת

כמה

התאמות ל

: מטופל

1 .

הפחתה של קולות וצלילים חיצוניים

2 .

ה יקה זמו

יוצרת אווירה מיוחדת

3

. קולו של המטפל מותאם ל

מטופל

1 .

הפחתה של קולות וצלילים חיצוניים

ניתן להפחית קולות וצלילים חיצוניים ב

כמה

דרכים:

ריפוד הרצפה והקירות מפחית את ההד וסופג צלילים

וקולות

.

יש להקפיד על דלת

הסביבה הרב

-

חושית

סגורה.

ניתן להשתמש באוזניות,

ב

אטמי אוזניים או

ב

צמר גפן כדי לה

חליש

את עוצמת

. הצליל

כאשר המטפל נוקט צעדים

אלו

כדי להפחית את ההפרעות האודיטוריות, הוא

מפגין הבנה

וכבוד כלפ

וייקשי

. מטופל ה של ים החושי

2 .

ה יקה זמו

יוצרת אווירה מיוחדת

זמו

יקה הרמונית ורכה מפחיתה לחץ וחרדה, וניתן להשתמש בה כרקע או כנקודת מיקוד.

מחקר מעניי

ן

בוצע על

השפעת המו

ז

יקה על ילדים

בעלי

צרכים מיוחדים, קשיים רגשיים

והתנהגותיים

ומוגבלות

שכלי

ת התפתחותית

.

האלאם

ופרייס

(

Hallam and Price, 1998

)

מצאו כי מו

ז

יקת רקע מסוימת מגבירה את

שיתוף הפעולה

של הילדים

ומפחיתה את תוקפנות

( גיילס

Giles, 1991

)

טוען כי רוב התלמידים מתפקדים טוב יותר כאשר משמיעים להם

זמו

יקת רקע מתאימה. הם נראים פחות לחוצים, יותר רגועים ושמחים, והתפוקה שלהם

עולה.