שמיעה
86
בסביבה המתחשבת בליקוי זה, ואשר הותאמה כנדרש. בסביבה הרב
-
חושית ניתן להתאים
את הצלילים והקולות ולהפיק מהם גרייה בעלת
השפעה טיפולית מיטיבה
.
כיצד הסביבה הרב
-
חושית מסייעת ל
מטופלים
עם ליקויים
אודיטוריים
הסביבה הרב
-
חושית מספקת
כמה
התאמות ל
: מטופל
1 .
הפחתה של קולות וצלילים חיצוניים
2 .
ה יקה זמו
יוצרת אווירה מיוחדת
3
. קולו של המטפל מותאם ל
מטופל
1 .
הפחתה של קולות וצלילים חיצוניים
ניתן להפחית קולות וצלילים חיצוניים ב
כמה
דרכים:
ריפוד הרצפה והקירות מפחית את ההד וסופג צלילים
וקולות
.
יש להקפיד על דלת
הסביבה הרב
-
חושית
סגורה.
ניתן להשתמש באוזניות,
ב
אטמי אוזניים או
ב
צמר גפן כדי לה
חליש
את עוצמת
. הצליל
כאשר המטפל נוקט צעדים
אלו
כדי להפחית את ההפרעות האודיטוריות, הוא
מפגין הבנה
וכבוד כלפ
וייקשי
. מטופל ה של ים החושי
2 .
ה יקה זמו
יוצרת אווירה מיוחדת
זמו
יקה הרמונית ורכה מפחיתה לחץ וחרדה, וניתן להשתמש בה כרקע או כנקודת מיקוד.
מחקר מעניי
ן
בוצע על
השפעת המו
ז
יקה על ילדים
בעלי
צרכים מיוחדים, קשיים רגשיים
והתנהגותיים
ומוגבלות
שכלי
ת התפתחותית
.
האלאם
ופרייס
(
Hallam and Price, 1998
)
מצאו כי מו
ז
יקת רקע מסוימת מגבירה את
שיתוף הפעולה
של הילדים
ומפחיתה את תוקפנות
.ם
( גיילס
Giles, 1991
)
טוען כי רוב התלמידים מתפקדים טוב יותר כאשר משמיעים להם
זמו
יקת רקע מתאימה. הם נראים פחות לחוצים, יותר רגועים ושמחים, והתפוקה שלהם
עולה.