כתבה על נושא ההתנדבות:

כשאנו שומעים את המילים “חולי נפש” או “מפגרים” על מה אנחנו חושבים בעצם?

לרוב אנחנו משתמשים במילים אלו להעליב אחרים, אבל אנחנו שוכחים לפעמים  שיש באמת אנשים מפגרים וחולי נפש, ולאחר שמכירים אותם אפשר לראות שהם בסך הכל בני-אדם, וגם בני אדם מקסימים, הדבר היחיד שמייחד אותם הוא פגיעה כלשהי שגורמת להתנהג ולפעמים להבין דברים אחרת.

בבית הספר “דרור” תלמידים משכבה ח’ עוסקים בעניין של אנשים עם מוגבלויות שונות, שמתבטאות בכל מיני דרכים כגון: פיגור בגדילה, בהשכלה וכדומה.

בזמנם הפנוי הולכים התלמידים להתנדב במקומות בהם נמצאים כאלה,יש שני מקומות בהם אנו מתנדבים:

הראשון בבית החולים “בית חולים לבריאות הנפש לב השרון”, שבו נמצאים אנשים מבוגרים, מה שעושים שם הוא שמשחקים איתם במשחקי חשיבה לרוב כגון דמקה, שש-בש וגם עוסקים איתם בעוד פעילויות מהנות.

המקום השני בו מתנדבים הוא בית הספר “הדר השרון” אליו מגיעים ילדים עם מוגבלויות שונות, שם משחקים איתם משחקי ילדים רגילים ומהנים.

לפני שהתחלנו להתנדב הסבירו לנו מה זה בעצם אנשים עם מוגבלויות ואיך זה משפיע אליהם ועל הסביבה, איך להתנהג לידם, בגדול, הכירו לנו אותם מרחוק.

לפני שהתחלנו להתנדב עלה החשש של לפגוש  בפעם הראשונה אנשים השונים מאיתנו, גם עלו השאלות: איך זה הולך להיות? האם גם אנחנו וגם הם נהנה?

התשובות לא איחרו להגיע, כבר במפגשים הראשונים גילינו שאין ממה לחשוש וכמה שזה מהנה.

אני, בתור מתנדבת ובתור אחות לילד עם פיגור שכלי, חייבת לציין שההתנדבות הזו נותנת תחושת סיפוק אדירה שמחממת את הלב כל פעם מחדש.

אז אם יש לכם זמן פנוי ולב גדול אני מזמינה אתכם להתנדב או סתם לעזור לאנשים הצריכים עזרה… אחרי הכול, כולנו בני אדם.