הערכה טרנסדסיפלינרית

הערכה זו הינה מפגש משותף שלכם ההורים עם צוות הגן שבמרכזו עומד הילד. יחד נראה את הילד בסיטואציות משחק ובאינטראקציה אתכם ואתנו. בסיכומה של ההערכה נגבש עמכם מטרות מרכזיות שלאורן נכתוב את התוכנית האישית של הילד – תל”א*.

לקראת מפגש ההערכה אנו מבקשים שכל משפחה (כולל משפחות הילדים הותיקים שעוברים גן) תצלם את ילדה במצלמת וידאו.

 אנו מבקשים:

1. הסרטה של לא יותר מ–10 דקות בסיטואציות הבאות:

• אכילה

• הלבשה

• משחק עם שותף

• משחק לבד

• מצב של ניידות (אם קיימת)

• רחצה

• מגרש משחקים

2. מלבד התנהגות של הילד/ה במצבים אלו, חשוב לנו גם לראות את האינטראקציות בינו ובין אדם/ילד נוסף בסיטואציות השונות. אינפורמציה זאת מאוד משמעותית לנו ותאפשר לנו להכיר במקצת את ילדכם בסביבתו הטבעית ובסיטואציות שונות יומיומיות.

3. לקראת אותו מפגש הערכה עם הצוות ועל מנת שנוכל ביחד לקבוע מטרות ראשוניות  אנו מבקשים שתעלו על הכתב:

• דרכי התקשורת של ילדכם – מעין “מילון” ראשוני, בכדי שנוכל להבין את ילדכם במהירות האפשרית )לדוגמא: כשהילד אומר “א” בד”כ רוצה לאכול או כל משמעות אחרת(.

• פירוט של התחומים שחשובים לכם במיוחד להתחיל להתייחס ולעבוד עליהם בתקופה הראשונה.

• סוג ההדרכה או עזרה שמשמעותית לכם ביותר לקבל בשלב זה. )לדוגמא: הושבה בבית, האכלה, דרכי תקשורת, שעות פנאי וכו’).

אנו מייחסים חשיבות גדולה למפגש זה, ומצפים לסרט וידאו קצר+סיכום בכתב שיעזור מאוד לדיאלוג ענייני ופורה. במהלך החודשים הראשונים, הצוות החינוכי והטיפולי ימשיך בהיכרות עם ילדכם על מנת לבנות תוכנית אינדבידואלית וקבוצתית מתאימה לצרכיו, בהתחשב במטרות שהעלתם במפגש.

*תל”א – התוכנית  האישית של הילד מורכבת ממספר מטרות המשלבות את תחומי התפקוד השונים ומיושמות בסדר היום בגן, בחדרי הטיפול ובבית.במהלך השנה אנו עוקבים אחר יישום המטרות ובהתאם לכך עורכים שינויים בתוכנית.