Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  9 / 15 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 9 / 15 Previous Page
Page Background

רכיבה על אופניים

6

בשנים האחרונות חלה עלייה במספר האנשים שהפכו את הרכיבה על אופניים לפעילות

הגופנית המועדפת עליהם. הרכיבה מפעילה מערכות שונות של הגוף באופן אירובי ואנאירו־

בי, והיא משפרת את הכוח, הסיבולת וכושר לב-ריאה. כמו כל פעילות גופנית, הרכיבה

משפרת את ההרגשה הכללית ומפחיתה מתחים, מעלה את רמת האנרגיה, תורמת לשינה

טובה יותר ומשפרת את הבריאות הנפשית.

במסגרת התוכנית פעילות הרכיבה על אופניים התבצעה בשיתוף עם המחלקה לשירותים

חברתיים של עיריית רעננה אשר הקימה מרכז רכיבה לאנשים עם מוגבלות בפארק רעננה.

במקום קיים מגוון רחב של אופניים המותאמים לילדים, לבני נוער ולמבוגרים עם מוגבלויות

שונות.

מבנה המפגשים של פעילות הרכיבה על אופניים בפארק:

התכנסות חברי הקבוצה והוריהם ליד מרכז הרכיבה בפארק.

התארגנות - הכוללת התאמת אופניים לכל משתתף, בחירת קסדה מתאימה וחבישתה,

ירידה עם האופניים לרחבת הרכיבה.

רכיבה.

התכנסות לפעילות שחרור מתיחות וכדומה.

סיום פורמלי המלווה בכיבוד בריא שההורים הביאו עמם.

מסיבת סוף השנה של הפרויקט התקיימה במרכז הרכיבה במהלכו המשתתפים קיבלו

תעודות סיום.

כדי לקיים את הפעילות הקבוצתית בקהילה במעורבות הורים ובסיוע מתנדבים המדריך חייב

להיות בעל יכולת להכיל את כל המשתתפים.

המדריך צריך לתת לכל משתתף בקבוצה, במהלך הפעילות, תשומת לב, חום, הדרכה

מקצועית ודגשים התנהגותיים.

למדריך צריכה להיות יכולת הקשבה לכל משתתף כיחיד ובו זמנית למתרחש בקבוצה.

המדריך צריך להכיל גם מתנדבים ולהנחות כל אחד מהם לגבי תפקידו בפעילות. בנוסף אם

חלק מהמתנדבים הם עם צרכים מיוחדים עליו לתת תשומת לב גם להתפתחות

שלהם במהלך השיעורים.

המדריך צריך להיות ער ולהקשיב גם להורים עצמם ולהיעזר ברעיונות שלהם בפיתוח

הפעילות בקהילה.

למדריך צריכה להיות היכולת להציב מטרות ולגזור יעדים ברי-ביצוע.

עקרונות העבודה בפרוייקט

המדריך

הפעילות התבצעה לאור מספר עקרונות עבודה:

1. העצמת חברי הקבוצה, המתנדבים וההורים.

2. תרגול בחדר הכושר המכין לפעילות בקהילה.

3. תחושת סיפוק והנאה מהפעילות כבסיס להנעה לפעילות.

4. ציוד ואביזרים מתאימים לכל המשתתפים שיעבירו מסר של קבוצת הליכה:

נעלי הליכה, חולצות.

5. הגברת מעורבות ההורים.

היות וההליכה בחוץ מצריכה חציית כבישים היא עוררה את מודעות ההורים לצורך להדריך

את ילדיהם בנושא זה באופן שיטתי ומכוון, גם אם הם נוהגים לצאת מהבית עם מלווה.