Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  10 / 15 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 10 / 15 Previous Page
Page Background

ההורים צופים ועוקבים אחר הנעשה בכל פעילות באמצעות מסך טלוויזיה במעגל סגור

הנמצא בפינת ההמתנה. במהלך הפעילות חלק מההורים נוהגים להיכנס לחדר הכושר

ולהמריץ את בניהם לפעילות. ההורים מצטרפים לפעילות החוץ באופן אקטיבי ויש להם

רעיונות והתייחסות לגבי הפעילות.

גיוס ההורים לפרויקט

במהלך השנים בהם ההורים הגיעו עם ילדיהם לפעילות במרכז התנועה והספורט הם למדו

להכיר את המרכז ודרכי העבודה שלו, בנו יחסי אמון עם מדריך הקבוצה ויצרו בינם לבין

עצמם קבוצת שווים המשמשת מקום לרגיעה, התחלקות והיוועצות.

הפרויקט הציע שינוי בדפוס הפעילות המוכר וכמו כל שינוי הוא עורר רגשות מעורבים בקרב

ההורים. התגובות נעו בין התלהבות לבין התנגדות וחששות. רצף התגובות נע בין נהדר! איזה

רעיון יפה! לבין למה צריך? למה זה טוב? מה זה ייתן? .

פחדים - חשש של הורים כי רעש המכוניות יפריע או יהווה גורם לחץ עבור ילדיהם. חשש

של הורים שילדיהם לא יעמדו בקצב ההליכה של הקבוצה. היו הורים שחשבו כי קצב

ההליכה של ילדם יהיה מהיר מידי או איטי מידי ביחס לקבוצה ואז הם ילכו בנפרד

מהקבוצה.

צורכי ההורים - רוב ההורים חשים כי שעת הפעילות של ילדם היא עבורם השעה היחידה

בשבוע בה הם יכולים לנוח ולשוחח עם הורים אחרים )מעין קבוצת תמיכה(. הורי הקבוצה

מכירים זה את זה מספר שנים והם משתפים אחד את השני. הורים הרגישו שמתגייסים

לעזור למדריך והמקום של מפגש ותמיכה נלקח מהם.

כדי להתמודד עם החששות וההתנגדויות הוחלט לקיים שיחות אישיות וכן ערב הסברה

להורים. העובדה שהתוכנית כוללת פעילות בקהילה רק אחת לחודש הבהירה להורים כי

המקום התמיכתי אינו נלקח מהם. בדיעבד הפעילות בחוץ קרבה בין ההורים והגבירה את

תחושת השותפות ביניהם.

בשנה הראשונה המדריך שלח להורים מייל ובו תוכנית שנתית וימי היציאה לפעילות ספורט

בקהילה. בשנה השנייה חולק למשתתפים מגנט שניתן לשימו על המקרר.

אחת האמהות לקחה על עצמם לגייס תרומת חולצות עם לוגו "שילוב ספורט - בקהילה".

העבודה עם ההורים

העבודה עם ההורים מתקיימת ברציפות לאורך כל השנה. הקשר עם ההורים מתקיים בדרכים

שונות: מיילים, מסרונים, שיחות אישיות או קבוצתיות ושיחות טלפוניות.

בימים בהם מתקיימת פעילות בחדר הכושר המדריך נוהג בסוף כל שיעור לשוחח מספר

דקות עם ההורים. להסביר מה היו ההדגשים בשיעור ולהתייחס למצבים מיוחדים שהיו.

במידת הצורך, הורים המעוניינים בכך מתקשרים למדריך בשעות הערב להשלמת השיחה.

הורים נוהגים להיכנס לחדר הכושר כאשר הם מעוניינים לדרבן את ילדם להיות פעיל

יותר. לעיתים התערבות זו, הכרוכה בתשומת לב שלילית, היא הדרך היחידה בה ההורה

מתקשר עם ילדו בזמן הפעילות. המדריך מכוון את ההורים לספק לילדם גם חיזוקים

חיוביים ולחילופין להתעלם, לעיתים, ממצבים אלה. בדרך זו משתפרת יכולת ההכלה של

ההורים ומעשירה את הקשר בינו לבין ילדו.

בפעילות בקהילה העבודה עם ההורים מתהדקת. ההורים מעורבים ב3 רמות

קבלת מידע מראש על הפעילות - כדי שיוכלו להיערך ולבוא מצוידים כראוי.

השתתפות אקטיבית בפעילות עצמה.

התערבות בעיצוב הפעילות באמצעות הצעות שהם מעלים.

מאפשרת למדריך עוד הזדמנות לשיח עם ההורים, תוך כדי הליכה.

outdoor-

היציאה ל

7

מעורבות הורים - העבודה עם ההורים