Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  7 / 15 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 7 / 15 Previous Page
Page Background

בחדר כושר המשתתפים עובדים על היכולות והמיומנויות המוטוריות והגופניות שמרכיבות

פעילות של הליכה או רכיבה:

סיבולת לב-ריאה

קואורדינציה

כוח

תאור התכנית

חדר כושר

אז כיצד נעשה זאת?

התלבטויות לגבי פעילות החוץ

מפגש עם ההורים להצגת הפרויקט וקבלת הסכמתם.

טרום פרויקט

הפעילות מתקיימת רק בחדר הכושר.

בחודשיים הראשונים

מתקיימים מפגשי הכנה של ההורים להגברת מעורבותם.

בכל חודש במשך 4 חודשים 3 שבועות של פעילות בחדר כושר.

אחת לחודש פעילות הליכה בקהילה.

בכל חודש במשך 4 חודשים 3 שבועות של פעילות בחדר כושר.

אחת לחודש פעילות רכיבה על אופניים.

התלבטויות שונות ליוו את פיתוח הפרויקט וחייבו חשיבה:

1. המדריך מכיר את יכולות בני הנוער בחדר הכושר - שהוא למעשה סביבה סטרילית.

כיצד יתנהגו וכיצד יבצעו את הפעילות בחוץ? האם יגלו מוטיבציה? האם יתמידו? כיצד

להגיב במצבים חריגים?

2. מה יקרה אם הקבוצה כולה או חלקה תתעייף בעת הליכה? להפסיק את ההליכה ולנוח?

לעודד להמשיך?

3. כיצד יש להיענות לצרכים שעלולים להתעורר בעת הפעילות בחוץ לדוגמא: משתתף צריך

מים או שירותים ואילו אינם זמינים במיידי? )בחדר כושר השירותים סמוכים והנער יכול

לצאת אליהם לבד או בליווי מתנדב(.

4. כיצד להקפיד על בטיחות בעת ההליכה? מניעת ירידה לכביש, חציה בטוחה במעברי חציה.

4

הפרויקט התפתח תוך כדי "תנועה". הפיתוח נשען במידה רבה על הניסיון ההדרגתי שהצטבר

ועל האינטואיציה של המדריך.

בבסיס הפרוייקט עומד הרעיון של מיני טריאתלון; שילוב בין 3 תחומי פעילות ספורטיבית.

הפרויקט משלב שלושה מרכיבים: פעילות בחדר כושר, פעילות הליכה ופעילות רכיבה על

אופניים.

אופניים

הליכה

הפעילות בחדר הכושר