Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  8 / 15 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 8 / 15 Previous Page
Page Background

הליכה

רק אחרי שהתכונות מגובשות ובאות לידי ביטוי בהתנהגות ניתן לצאת לפעילות בקהילה. לא

מספיק שבני הנוער יהיו גבוהים מבחינה מוטורית ובשלות התנהגותית.

לכל שיעור עוצב מבנה קבוע:

בחדר הכושר - 04 דקות של עבודה על מכשירים. בפעילות זו כל משתתף מרוכז בפעילות

שלו עצמו ומסתייע במתנדב במידת הצורך.

מעבר מחדר הכושר לאולם תנועה נעשה תוך הקפדה על כללי התנהלות ברורים.

למשתתפים שמתקשים במעבר ניתנת עזרה פיזית על ידי מתנדבים. מעבר מוקפד זה

תורם לאחר מכן ליכולת להוביל את הקבוצה לפעילות החיצונית שדורשת כללי התנהלות

ברורים ומוקפדים.

באולם תנועה - 51-01 דקות של פעילות הרפיה ומתיחות. פעילות זו תורמת לגמישות,

יציבה, הארכת שרירים, הירגעות הנשימה והכרת חלקי הגוף.

מבחינה חברתית פעילות זו מאפשרת שיתוף וסגירה של המפגש דרך ישיבה קבוצתית

במעגל. כולם רואים את כולם.

לקראת תום השיעור, לפני היציאה, המתנדבים מחלקים מדבקות של "כוכב השיעור"

למשתתפים אשר בלטו בשיתוף הפעולה ובהשקעה שלהם בעת השיעור.

ההורים מוזמנים, במידה והם רוצים בכך, להצטרף לחלקו השני של השיעור .

המסלול מחדר הכושר להליכה ולאופניים נראה טבעי. הליכה ורכיבה על אופניים משקפים

אינטגרציה בין כל הפעולות עליהן המשתתפים עובדים בחדר כושר. למעשה ניתן לראות את

חדר הכושר כאמצעי כדי להכין את המשתתפים להליכה ולרכיבה.

עצם היציאה מהפעילות בחדר כושר לפעילות הליכה או רכיבה בקהילה מהווה עבור הילד

שינוי. ההסתגלות לשינוי זה עוזרת לילד לשפר יכולות של הסתגלות לשינויים בכלל.

הליכה היא הפעילות הגופנית הפופולארית ביותר ברחבי העולם. הליכה, ובמיוחד זו שאנשים

מבצעים באוויר הפתוח, היא ספורט בריא, נורמטיבי, זול, מהנה וזמין לכל אחד!

מבנה המפגשים של פעילות ההליכה בחוץ:

התכנסות הורים בני הנוער ומתנדבים בפתח בית איזי שפירא.

הליכה אל היעד שנקבע.

הליכה חזרה והתכנסות בבית איזי שפירא.

פעילות שחרור, מתיחות וכדומה.

סיום פורמלי.

מפגשי ההליכה נבנו בתהליך מדורג ומותאם.

הליכה היא במידה רבה עניין של מוטיבציה. לרוב חברי הקבוצה אין מוטיבציה טבעית

לפעילות זו או שהמוטיבציה שלהם נמוכה בעצימותה )בדרגת העוצמה(. הליכה בקבוצה

עם חברים, מתנדבים והורים משמשת תמריץ. ההליכה מספקת להורים הזדמנות לקשר

נוסף עם בנם/בתם.

החלטה לגבי מרחק ההליכה מתקבלת בכל מפגש במהלך ההליכה על פי מצב רוב חברי

הקבוצה. משתתף שהתעייף יכול לחזור בליווי ההורה לנקודת הסיום או להגיע לנקודת

מפגש במסלול החזרה של הקבוצה ולהמתין להם שם, עד שיחברו אליו שנית בדרכם חזרה.

בתום הפעילות הקבוצה מתכנסת במעגל לפעילות סיום של מתיחות והמדריך מספק להם

משוב חיובי קצר על הפעילות שנערכה.

5

במקביל ניתן דגש לפיתוח התנהגויות שיאפשרו יציאה לפעילות בקהילה:

הקשבה להוראות

התמדה במשימות

נחישות ללכת או לרכב לפרק זמן קצוב מראש

כוח רצון