Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  5 / 15 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 5 / 15 Previous Page
Page Background

הרקע לפרוייקט

הדילמה

גורמים שסייעו לקדם את הפרויקט

במשך למעלה מ- 3 שנים הפעילות הקבוצתית התקיימה בחדר הכושר של מרכז

הספורט. בין בני הנוער המשתתפים בקבוצה לבין המדריך נרקם קשר של אמון והמדריך

נתפס כמודל לחיקוי או כפי שההורים אמרו "המדריך הוא המורה לחיים". להורים היה

חשוב מאד להמשיך את פעילות ילדיהם בקבוצה שהתגבשה.

הפרויקט צמח מתוך התחושה של המדריך ושל משתתפי הקבוצה כי יש צורך בשינוי

אופי הפעילות ובהתחדשות. במהלך השנים העבודה עם הקבוצה הפכה, במידה מסוימת,

לרוטינית הן עבור בני הנוער והן עבור המדריך והתגבש הרעיון כי המדריך והקבוצה

בשלים לצאת לפעילות קבוצתית בקהילה מחוץ לחדר הכושר ומחוץ למתחם של בית

איזי שפירא, וזאת תוך מעורבות ממשית של ההורים בפעילות.

מודל העבודה שעוצב נבע מתפיסה של שילוב הדרגתי בקהילה: מצד אחד הוא ממשיך

את העבודה בחדר הכושר ומצד שני מאפשר לקבוצה לחוות ולהתאמן בפעילויות ספורט

נורמטיביות בקהילה תוך התאמת הפעילות ליכולותיהם.

צוות המרכז התלבט בין שתי תפיסות עיקריות לפעילות ההמשך בקהילה:

רצף פעילות - היות ומוקד הפעילות של הקבוצה היה בחדר הכושר של מרכז התנועה

והספורט נראה היה כי אך טבעי שהקבוצה תשתלב בפעילות בחדר כושר בקהילה.

השתלבות עצמאית בפעילות נורמטיבית בקהילה - הכשרת בני הנוער לפעילות ספורט

של הליכה או רכיבה שבה יוכלו בעתיד להשתלב בקהילה, באופן ספונטני. פעילות חוץ

בקהילה תאפשר גם חשיפת הקבוצה לאנשים בקהילה.

למדריך נראה היה כי שילוב בחדר כושר בקאנטרי או בחדר כושר אחר, של קבוצה שלמה

ביחד עם המתנדבים המלווים )כ- 02-51 אנשים( לא יוביל להשתלבות חברתית נורמטיבית,

אלא להפך ייתפס כלא טבעי. לכן הוחלט כי כל הורה שיחפוץ בכך ייקח בעצמו את הבן/בת

שלו לחדר כושר בקהילה ויסייע בידו להתאמן שם.

לאור זאת פעילות הקבוצה עוצבה כך שתכלול פעילות ספורט באוויר הפתוח שהיא שכיחה

בקהילה : הליכה ורכיבה על אופניים.

המדריך

דחף לשינוי באופן הפעילות של הקבוצה.

אמונה חזקה בחשיבות הפרויקט ותרומתו לאוכלוסיית היעד.

יכולת לגייס את המערכת לאימוץ הפרויקט.

נכונות להשקיע בתכנון וביצוע הפרויקט.

יכולת להיעזר בצוות המרכז לתנועה וספורט

בתהליך התכנון והביצוע.

המערכת

ערכים של חדשנות ותמיכה בתוכניות חדשות.

נכונות להשקיע בפיתוח התוכנית.

התגייסות לספק תמיכות וסיוע למדריך

בתהליך העבודה.

2