כנס הטמעת תקנות הסעה בטיחותית לפעוטות

תאריך עדכון: 5 בדצמבר 2016

ביום רביעי ה 21/9 התקיים כנס בנושא הסעה בטיחותית לפעוטות, המיועד לממוני היסעים ברשויות המקומיות.

הכנס אורגן ע”י פורום ארגונים והורים למען ילדים עם מוגבלות, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, משרד הבריאות והמרכז לשלטון מקומי.

מטרת הכנס היתה להטמיע את תקנות הסעה בטיחותית לפעוטות, שעברו בכנסת בשנת 2014, ושמכוחן מונו ממוני היסעים בכל רשות מקומית.
התקנות מסדירות את האחריות של כל אחד מן הגורמים בהסעה, תפקידו, הכשרתו, והקשר שלו עם האחראי על הפעוט, תוך מתן דגש על בטיחות ההסעה ושקיפות המידע.

במסגרת הכנס הממונים למדו מהו מעון יום שיקומי, על הפעוטות ומשפחותיהם וההתמודדות שלהם בהסעה ובכלל, על מורכבות הסעה של פעוט עם מוגבלות, על ההסדר החוקי החדש בתקנות – וניתן זמן לשאלות והערות מצד המשתתפים.

עבור פורום הארגונים וההורים היתה מטרת הכנס להכיר לממונים החדשים, המרכזים את כל הושא ההסעות מטעם הרשות המקומית, את המוטל עליהם מבחינת התקנות, כדי שיוכלו לבצע את תפקידם באופן מיטבי. אין ספק, שמטרה זו הושגה.

אנו עדים לכך, שכמות הפניות של משפחות בשל בעיות בביצוע ההסעות פחתה מאז היכנסן של התקנות לתוקפן. הדבר מעיד שאנו בדרך הנכונה.

 

מתוך דברי המשתתפים, עלה כי התקנות החדשות מעלות גם קשיים בביצוע, והוחלט שנרכז את הפניות שעלו ונוציא סיכום מסודר למרכז לשלטון מקומי ולמשרדים השונים.

אנו מודים לכל השותפים במשרדי הבריאות, הרווחה , במרכז לשלטון מקומי ולפורום הורים והארגונים על שיתוף הפעולה בקידום הנושא, ממועד התקנת התקנות ובהמשך לארגון הכנס וביצועו. כולנו מקווים שנוכל להמשיך ולהרחיב שיתופי פעולה אלו – לקידום מדיניות לטובת ילדים עם מוגבלות.

 

יום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה”

מרכז מרופין לקריירה ובית איזי שפירא מזמינים אתכם ליום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה” . במסגרת יום העיון יושק ספרו של ד”ר בני הוזמי “זהות של מסוגלות”. נשמח לראותכם! הזמנה ב-PDF להרשמה לחץ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

נשמח להזמינכם ל”בית פתוח”: סיור התנסות חווייתית, והיכרות עם מרכזי המצוינות שלנו ולמפגשים מרתקים ומעשירים בסגנון TED. אנו שמחים להכיר לכם את טומי, משתמש תת”ח (תקשורת תומכת חילופית) וכיום סטודנט לתואר ראשון. סיפורו האישי של טומי, הוא סיפור של מצוינות, השראה ואהבה: “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני […]

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

חשוב לי להשמיע את קולי “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני מכיר את “בית איזי שפירא” הרבה מאוד זמן, הייתי בגן הילדים ב”מרכז דה לו” וכאן למעשה התחלתי את המסע שלי. במקום הזה עזרו לי לבנות את עצמי ולהתפתח ולהרגיש ילד כמו כל אחד. כאן גם נתנו מעטפת […]

0  תגובות