כל אחד יחיד ומיוחד

תאריך עדכון: 1 ביולי 2013

תכנית חינוכית חדשנית לעיצוב עמדות כלפי השונה בקרב ילדי הגן מומלצת על ידי משרד החינוך לגננות בכל הארץ.

דעות קדומות ותיוג חברתי הינם חוויה ששותפים לה רבים. עמדה כלפי השונה נרכשת בגיל צעיר, בעת בה נלמדות הנורמות החברתיות. הלמידה החברתית מתקיימת בכל מעגלי החיים של הילד, דרך מסרים המועברים מהסביבה ובעיקר מדמויות סמכות עמן נפגשים בגיל הרך.

תכנית כל אחד יחיד ומיוחד שואפת להפגיש את הילד עם נושאים ודמויות מעולמם של אנשים עם מוגבלויות, על מנת להרחיב את הידע והחוויה בצורה שתביא לעמדות חיוביות כלפי אלו ששונים מהם. תרומת המפגשים והפעילות המשותפת מספקת מסר חינוכי לעיצוב ערכים חברתיים של קבלת השונה, פתיחות לחברה הטרוגנית, סבלנות וסובלנות.

על ההשתלמות

בית איזי שפירא ומשרד החינוך מזמינים את הגננות להשתתף בהשתלמות ייחודית, מעשירה וערכית שתפתח צוהר ליצירת שינוי חברתי מהגיל הרך באמצעות כלים חדשניים ויצירתיים עבור הגננת  ועבור ילדי הגן.  ההשתלמות בת 30 שעות, אושרה על ידי משרד החינוך ומעניקה גמול השתלמות במסגרת אופק חדש. במסגרת ההשתלמות כל משתתפת תקבל חוברת ותקליטור לשימוש בגן.

“התכנית חיזקה בילדים את תחושת הכבוד לכל אדם באשר הוא אדם. התכנית פיתחה אצל הילדים הכרה בכך ששוני הוא דבר חיובי ותורם” – מדברי גננת שהשתתפה בתכנית.

 

 

 

אחי בלב ובנפש- קבוצות אחים חדשות נפתחות מייד עם תחילת השנה

13 שנה לזכרה של לוסי שפירא ז”ל

13 שנה לזכרה של לוסי שפירא ז”ל

  חלפו 13 שנה מאז שאמנו האהובה לוסי ז”ל נפטרה, ובהסתכלות על שלושת הדורות שהגיעו לכבד את זכרה באזכרה השנתית, כהרגלם מידי שנה, אני מבינה עד כמה כולנו מבורכים ואיזו השפעה עמוקה הייתה לה על משפחתנו ועל הרבה הרבה אנשים שזכו להיות עמה בקשר. בית איזי שפירא תוסס בימים אלה […]

פסטיבל אמנויות כולנו דומים. כולנו מיוחדים

פסטיבל אמנויות כולנו דומים. כולנו מיוחדים

פסטיבל האומנויות “כולנו דומים, כולנו מיוחדים” של בית איזי שפירא בשיתוף עיריית רעננה ייפתח ב- 16 בנובמבר 2017 הוא יום הסבלנות הבינ”ל, יציין במהלכו את היום הבינ”ל לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ויינעל ב- 10 בדצמבר 2017 הוא יום זכויות האדם הבינ”ל.

0  תגובות