טקס הענקת אות השיוויון והאחווה לשנת 2016

תאריך עדכון: 5 בספטמבר 2016

בטקס מרגש שנערך בכנסת, בחסות חברי הכנסת יואב קיש ובני בגין ובמעמד משפחת טראמפ – ג׳ולס, סטפני וסשה ושר החינוך נפתלי בנט הוענקו פרסי אות השיויון והאחווה, ע”ש ווילי וסיליה טראמפ ז”ל לשנת 2016 עבור מצויינות בתחום המוגבלויות לפרופ’ ליאורה פינדלר ולתנועת הצופים על שילוב חניכי צמי”ד.
אות הוקרה מיוחד הוענק לשגריר ישראל באו״ם לשעבר, מר רון פרושאור שנחשב לאחד הדיפלומטים המובילים והמשפיעים של שרות החוץ הישראלי. במהלך הקריירה הדיפלומטית שלו, כיהן פרושאור בתפקידים בכירים בהם מנכ”ל משרד החוץ הישראלי ושגריר ישראל ללונדון. בתקופתו כשגרירה ה– 16 של מדינת ישראל לאו”ם, פעל פרושאור רבות לחיזוק מעמדה של ישראל בקרב משפחת האומות המאוחדות תוך הדגשת התרומה הישראלית לטיפול בנושאים חוצי סכסוך, חוצי גבולות וחוצי יבשות ובמסגרת זו עסק רבות בנושא המודעות למוגבלויות. במהלך 2013- 14 כיהן השגריר פרושאור בתפקיד סגן נשיא אמנת המוגבלויות Convention on the Rights of Persons with Disabilities וניהל דיונים רמי דרג עם מאות משתתפים. פרושאור הוביל מפגשי מומחים עולמיים, ארגן אינספור אירועים באו”ם בנושא מוגבלויות ובכלל זאת תערוכות ואירועי צד עם גופים דוגמת בית איזי שפירא והנציבות הישראלית לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. בפעילותו הענפה תרם השגריר פרושאור רבות לקידום המודעות למוגבלויות וחשף את היכולות הישראליות בתחום בפני ראשי מדינות, שגרירים, ודיפלומטים ממעל ל – 100 מדינות שונות.

הכירו את תכנית צמי”ד של תנועת הצופים, זוכת אות השיוויון והאחווה, ע”ש ווילי וסיליה טראמפ ז”ל לשנת 2016 עבור מצויינות בתחום המוגבלויות.
תנועת הצופים הינה פורצת דרך בקרב תנועות הנוער בישראל בתחום שילוב חניכים עם מוגבלות, והחלה את פעילותה זו מאמצע שנות ה- 80. בשנת 2002 הוקמה מחלקת צמי”דDSC_1209 במטרה להרחיב ולמסד את השילוב, ושולבו בתנועה אז כ- 60 חניכים. כיום משולבים באמצעות מסגרת זו מעל 2,500 ילדים ובני נוער עם מוגבלות.
צופי צמי”ד משלבים ילדים ונוער עם מוגבלות (שכלית התפתחותית, שיתוק מוחין, לקויות תקשורת -אוטיזם, לקויות למידה מורכבות לקויות חושיות ורגשיות התנהגותיות) בפעילות הצופית הרגילה המתנהלת בשבטים, מתוך תפיסה ערכית של שוויון זכויות, מתן הזדמנויות שוות וחרויות הפרט.
תנועת הצופים הייתה התנועה הראשונה בארץ (וככל הנראה גם בעולם) שכתבה תכנית הדרכה מיוחדת לשילוב חניכים עם מוגבלות בתנועת נוער. המודלים שפותחו במסגרת התוכנית נלמדים ומוטמעים במרבית תנועות הנוער בארץ, כחלק מתכנית ייחודית המופעלת על ידי משרד החינוך, הג’וינט ומועצת תנועות הנוער לשילוב מיטבי במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי.
ממצאי מחקר הערכה שנעשה לתוכנית מעידים על כך שעקרונות השילוב של התכנית מומשו במלואם ובכללם – שוויון, נורמליזציה, אינדיבידואליות, נגישות והתמקדות בחוזקות של החניכים. אנו מאמינים שלפעילות המשלבת של התנועה יש השפעה בקרב חניכיה על פיתוח עמדות חיוביות כלפי ילדים ובוגרים עם מוגבלות.

 

 

הכירו את פרופ’ ליאורה פינדלר, זוכת אות השיוויון והאחווה, ע”ש ווילי וסיליה טראמפ ז”ל לשנת 2016 עבור מצויינות בתחום המוגבלויות.
פרופ’ פינדלר הינה חברת סגל, חוקרת וראש מגמת שיקום ובריאות בבית הספר לעבודה סוציאלית ע”ש גבי ולואיס וייספלד, באוניברסיטת בר אילן מזה שנים רבות. פרופ’ פינדלר חינכה ומחנכת דורות של סטודנטים בתחום השיקום והבריאות ועוסקת במחקרים פורצי דרך שבמרכזם הקשר הבין דורי במשפחות לילדים עם מוגבלות, תוך התייחסות להיבטים רב-תרבותיים. בצד מחקריה ופעילותה האקדמית פועלת פרופ’ פינדלר בהתנדבות בתחום המוגבלויות, תוך ייעוץ למסגרות וארגונים ותמיכה במשפחות. לכל אורך הדרך, היא פועלת לתרגום ממצאי מחקריה לפרקטיקה המכוונת לקידום איכות חיי משפחות בהן ילדים ובוגריםDSC_1238 עם מוגבלות.
מחקריה של פרופ’ פינדלר חלוציים בהעלאת מודעות לסוגיית מעמדם ותפקידם של הסבים במשפחות לילדים עם מוגבלות תוך בחינת נקודות מבט רבות ומגוונות. עבודתה חוללה שינוי של ממש בהתייחסות המקצועית כלפי סבים וסבתות בכלל ולהכללת סבים וסבתות בתוכניות ייחודיות ומשלבות במסגרות חינוך, בריאות ורווחה. פרופ’ פינדלר משמשת כיועצת בוועדות מדעיות שונות, ומחקריה זכו לתהודה רחבה בארץ ובעולם. קולמוסה הנובע של פרופ’ פינדלר מפיק כתיבה מקצועית רחבה וברוכה המכוונת להעמקת הידע בסוגיות אותן היא חוקרת, ובהפצתו ככלי המכוון לפיתוח תפיסות מקצועיות מקדמות איכות חיים.

 

 

 

יום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה”

מרכז מרופין לקריירה ובית איזי שפירא מזמינים אתכם ליום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה” . במסגרת יום העיון יושק ספרו של ד”ר בני הוזמי “זהות של מסוגלות”. נשמח לראותכם! הזמנה ב-PDF להרשמה לחץ

אירוע גאלה לציון 40 שנה (+1) לבית איזי שפירא – במסגרת תערוכתה של יאיואי קוסאה במוזיאון תל אביב לאומנות

אירוע גאלה לציון 40 שנה (+1) לבית איזי שפירא – במסגרת תערוכתה של יאיואי קוסאה במוזיאון תל אביב לאומנות

“זר של אהבה ראיתי ביקום” יאיואי קוסאמה איזו זכות גדולה לציין 40 שנות פעילות (+ 1) במסגרת תערוכתה של קוסאמה ב- מוזיאון תל אביב לאמנות – Tel Aviv Museum of Art. קוסאמה מתמודדת נפש מזה עשרות שנים, מייצגת היטב את החזון של בית איזי שפירא השם במרכז את היכולת של […]

“בוחרת להיות” – סיפורה מעורר ההשראה של עדי כהן ציזנר

16.9.20

0  תגובות