חשיפה חיובית – דומה ומיוחד – תערוכת צילומים

תאריך עדכון: 26 ביולי 2015

הכל התחיל במפגש מקרי ברחוב בניו יורק. נערה יפהפייה, בעלת עור חיוור ושיער צחור, לבקנית, צדה את עינו האמנותית של הצלם ריק גוידוטי. אותו מפגש היווה נקודת מפנה בחייו.
גוידוטי היה באותה העת צלם אופנה בינלאומי, שצילם את מי שהוגדרו כאנשים היפים בעולם. בעקבות אותו מפגש מקרי יצא גוידוטי למסע של גילוי ולמידה של אנשים עם מוגבלויות שונות, אשר הפך מן הקצה לקצה את נקודת המבט המקצועית והאישית שלו על מודל היופי.
גוידוטי מספר: “זה תמיד היה עבורי קשור ליופי. כצלם אופנה תמיד הוכתב לי מודל היופי שעלי לצלם. בתהליך שעברתי הבנתי כי חיוני לחשוף את היופי הקיים בכל אחד ואחת מאיתנו, כבני אדם”.
בחיפושיו אחר צילומים של אנשים עם מוגבלויות, הופתע גוידוטי לגלות כי הייצוג של בוגרים וילדים עם מוגבלויות בצילום הוא בעיקר בספרי רפואה ומאמרים, באופן קר ועצוב, השם דגש על המחלה והקושי ולא שם את האדם עצמו במרכז. הבנה זו עוררה בו את הרצון להפוך את נקודת המבט הזו ולשנות את יעודו כצלם. הוא הפסיק לצלם צילומי אופנה והקים בשנת 1998 עמותה שקרא לה “חשיפה חיובית”.
צילומיו של גוידוטי מאפשרים לצופה לראות יופי על כל גווניו ולפרש את מודל היופי ע”פ תפיסתו האישית, ולא לפי מודל היופי המוכתב על ידי תעשיית האופנה. מה שהחל כתערוכת צילומים אחת הפך לתכניות חברתיות המעצימות אנשים עם מוגבלויות ומסייעות בהגברת המודעות ובחינוך חברתי.
תערוכה מצילומיו של גוידוטי, “חשיפה חיובית דומה ומיוחד”, תוצג ביולי על ידי בית איזי שפירא בקניון רמת אביב. בתערוכה יוצגו מצולמים מכל העולם וביניהם גם ישראלים, אשר צולמו במיוחד עבור תערוכה זו, וביניהם ח”כ קארין אלהרר, הספורטאים הפאראולימפיים פסקל ברקוביץ’ ונועם גרשוני ועוד.
“חשיפה חיובית – דומה ומיוחד”, 7-17 ביולי 2015 , קניון רמת אביב. ריק גוידוטי ישתתף גם כמרצה מפתח בכינוס הבינלאומי של בית איזי שפירא שיתקיים בין התאריכים 7-8 ביולי 2015 במלון “דן פנורמה” בתל אביב.

לפרטים נוספים על התערוכה

 

יום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה”

מרכז מרופין לקריירה ובית איזי שפירא מזמינים אתכם ליום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה” . במסגרת יום העיון יושק ספרו של ד”ר בני הוזמי “זהות של מסוגלות”. נשמח לראותכם! הזמנה ב-PDF להרשמה לחץ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

נשמח להזמינכם ל”בית פתוח”: סיור התנסות חווייתית, והיכרות עם מרכזי המצוינות שלנו ולמפגשים מרתקים ומעשירים בסגנון TED. אנו שמחים להכיר לכם את טומי, משתמש תת”ח (תקשורת תומכת חילופית) וכיום סטודנט לתואר ראשון. סיפורו האישי של טומי, הוא סיפור של מצוינות, השראה ואהבה: “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני […]

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

חשוב לי להשמיע את קולי “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני מכיר את “בית איזי שפירא” הרבה מאוד זמן, הייתי בגן הילדים ב”מרכז דה לו” וכאן למעשה התחלתי את המסע שלי. במקום הזה עזרו לי לבנות את עצמי ולהתפתח ולהרגיש ילד כמו כל אחד. כאן גם נתנו מעטפת […]

0  תגובות