חג חנוכה שמח- סיפורים שמפיצים אור!

תאריך עדכון: 1 בינואר 2020

בימי החג נשתף אתכם במספר סיפורים מרגשים מ”הבית”. בבית איזי שפירא למתנדבים/ות, להורים, לילדים, לבוגרים… לכל אחד סיפור של “אור” בחייו שיכול לתת השראה לכולנו.

את הנר הראשון בחרנו להדליק עם דודאית רקאנטי- מתנדבת במסגרת שירות לאומי ששיתפה אותנו בסיפורה המרגש:

לפני שמונה שנים, הייתה לי הזכות להיות בת שירות (בשירות לאומי) במעון היום השיקומי בבית איזי שפירא. הייתי בת 18 ועולם המוגבלויות היה זר לי, לא הכרתי עד אז ילדים עם מוגבלות, לא הכרתי מבוגרים עם מוגבלות. התפתחתי המון – הלב שלי התרחב בעקבות החוויה; אני אסירת תודה לנצח על הדברים שלמדתי.

היום אני מביטה אחורה וזאת נראית לי אחריות גדולה לילדה בת שמונה עשרה, לדאוג לשני ילדים ולהיות אחראית על כל מה שהם עושים בגן. אבל אז הרגשתי שאני חלק ממשהו כל כך גדול ומשמעותי. אני גדלתי ביחד איתם. עד היום כשאני חושבת על השנה הזאת ברור לי שהיא הייתה אבן דרך עצומה בכל ההתפתחות שלי אחר כך. בהתמקמות של הלב שלי במקום הנכון, בחמלה, באהבה, בערכים.
הייתי האחראית הישירה על שני הילדים הכי מדהימים בבית איזי שפירא, רוני ואיתן. הייתי בקשר צמוד עם המשפחות הכי מדהימות שיש. אימהות לביאות שנלחמות ללא הפסקה על הילדים שלהן. אבות ששינו את כל החיים שלהם ושם בשביל הילדים. לראות ולגדול. ההתמודדות עם האתגרים. הכרת הטוב והתודה. זה משהו שמלווה אותי עד היום.
שש שנים אחר כך בחרתי לצלם את סרט הגמר שלי בתואר על אחת מהמשפחות. זה לא ברור מאליו ששנה אחת תשפיע גם שנים לאחר מכן. אבל היה שם אור, והייתה צמיחה וגדילה משמעותית מבחינתי, ובעיקר למידה אינסופית.
המשפחות האלה הן האור הכי גדול בחברה הישראלית, ובכלל. הן והילדים עוד יובילו את כולנו להיות טובים יותר בכל הספקט בחיים, בכל דרך בה נבחר. ילדים שישתלבו עם ילדים מיוחדים יהיו טובים בהרבה בתור בני אדם בוגרים. אנשים שיבינו מהו שוויון ידעו טוב יותר לפעול לטובתו. אנשים שלא יראו שוני, פשוט יבנו עולם שלם ומתוקן יותר.

חג חנוכה שמח דודאית

 

יום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה”

מרכז מרופין לקריירה ובית איזי שפירא מזמינים אתכם ליום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה” . במסגרת יום העיון יושק ספרו של ד”ר בני הוזמי “זהות של מסוגלות”. נשמח לראותכם! הזמנה ב-PDF להרשמה לחץ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

נשמח להזמינכם ל”בית פתוח”: סיור התנסות חווייתית, והיכרות עם מרכזי המצוינות שלנו ולמפגשים מרתקים ומעשירים בסגנון TED. אנו שמחים להכיר לכם את טומי, משתמש תת”ח (תקשורת תומכת חילופית) וכיום סטודנט לתואר ראשון. סיפורו האישי של טומי, הוא סיפור של מצוינות, השראה ואהבה: “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני […]

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

חשוב לי להשמיע את קולי “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני מכיר את “בית איזי שפירא” הרבה מאוד זמן, הייתי בגן הילדים ב”מרכז דה לו” וכאן למעשה התחלתי את המסע שלי. במקום הזה עזרו לי לבנות את עצמי ולהתפתח ולהרגיש ילד כמו כל אחד. כאן גם נתנו מעטפת […]

0  תגובות