נקבעו תקנות הסעה בטיחותית לפעוטות עם מוגבלות

תאריך עדכון: 6 במרץ 2014

פעוטות (עד גיל 3) עם מוגבלות קשה, זכאים למעון יום שיקומי. במסגרת זכאותם למעון, הם זכאים גם להסעה למעון. לפני 6 שנים, נחקק חוק הקובע כי ההסעות תתבצענה ע”י הרשות המקומית בה הפעוט מתגורר – וכך נעשה.

מאחר ולא היו תקנות לחוק, בוצעו ההסעות ללא נהלים והנחיות ברורות, ובכך התאפשרו מצבים מסכני חיים לפעוטות.

כיום, לאחר 6 שנים של עבודה מול משרדי הממשלה, על ידי פורום הארגונים וההורים למען ילדים עם מוגבלויות, ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה את תקנות הסעה בטיחותית לפעוטות.

התקנות מסדירות את האופן שבו תתבצע ההסעה, כמה פעוטות ברכב, משך ההסעה, ההכשרה של האנשים המלווים את ההסעה והנהגים ותפקידיהם.

חשיבותן העיקרית היא בהגדרת חובתה של הרשות המקומית להעמיד “ממונה”, מעין מפקח/כתובת אשר יסדיר את נושא ההסעה בכל רשות מקומית, יוודא שההסעות מתבצעות על פי התקנות ויהיה כתובת להורים.

כל זה נדרש בשל מצבים חוזרים בהם פעוטות כמעט מתו בהסעה עקב חוסר תשומת לב של המלווה, או מצבים בהם פעוטות נסעו משך שעתיים למעון ושעתיים חזרה מן המעון – וזאת בשל כך שרכב ההסעה עצר בכמה תחנות ואסף על הדרך כמה ילדים- מה שהאריך את משך ההסעה.

בעבר יכלה הרשות המקומית להסיע בתנאים מסוימים פעוטות ביחד עם ילדים גדולים- מה שמסכן את הפעוטות. – כיום על פי התקנות הסעה רב גילאית אסורה – אלא בתנאים מאוד חריגים וגם זאת מקסימום עד גיל 6.

עוד מוסדר בתקנות שמי שמלווה את הפעוט יעבור הכשרה – כך שיכיר ולו במעט את הצרכים של פעוט עם מוגבלות וידע לתת לו עזרה ראשונה במידת הצורך.

אנו גאים להיות חלק מעשייה כל כך משמעותית, המשפיעה לטובה על אלפי ילדים ומשפחותיהם.

 

יום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה”

מרכז מרופין לקריירה ובית איזי שפירא מזמינים אתכם ליום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה” . במסגרת יום העיון יושק ספרו של ד”ר בני הוזמי “זהות של מסוגלות”. נשמח לראותכם! הזמנה ב-PDF להרשמה לחץ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

נשמח להזמינכם ל”בית פתוח”: סיור התנסות חווייתית, והיכרות עם מרכזי המצוינות שלנו ולמפגשים מרתקים ומעשירים בסגנון TED. אנו שמחים להכיר לכם את טומי, משתמש תת”ח (תקשורת תומכת חילופית) וכיום סטודנט לתואר ראשון. סיפורו האישי של טומי, הוא סיפור של מצוינות, השראה ואהבה: “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני […]

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

חשוב לי להשמיע את קולי “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני מכיר את “בית איזי שפירא” הרבה מאוד זמן, הייתי בגן הילדים ב”מרכז דה לו” וכאן למעשה התחלתי את המסע שלי. במקום הזה עזרו לי לבנות את עצמי ולהתפתח ולהרגיש ילד כמו כל אחד. כאן גם נתנו מעטפת […]

0  תגובות