“בכל פעם שנתנה לי את ההזדמנות, הסברתי כמה זה חשוב להיות עצמאי”

תאריך עדכון: 9 במאי 2016

חברי הקבוצה הארצית לייצוג עצמי התארחו בבית שגריר ארה”ב בישראל, דן שפירו, לרגל ביקורו בישראל של פרופ’ מייקל שטיין מאוניברסיטת הארוורד, מומחה בעל שם עולמי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. במסגרת התכנית לייצוג עצמי, אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית עומדים על זכותם להגדרה עצמית ולהשתתפות בחיי החברה, בחינוך, בדיור, בתעסוקה ונגישות, כזכות בסיסית ולקחת חלק  משמעותי בכל ההחלטות הנוגעות לחייהם. פרופ’  שטיין מבקר בישראל על מנת לקחת לחלק בתכנית לייצוג עצמי, המשותפת לבית איזי שפירא, אלווין ישראל, קרן רודרמן והפדרציה היהודית של לוס אנג’לס.

 

במסגרת הביקור נציגי הקבוצה הציגו לשגריר ולאורחים הרבים את פעילותם הציבורית ובראשה הישגם האחרון כשהובילו תיקון להצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות שהגיש ארגון ‘בזכות’. השנה, בחרה הקבוצה לקדם את סעיף 19 של האמנה הבינלאומית לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות העוסק בזכותם של אנשים עם מוגבלות לדיור במסגרת עצמאית ולהשתלבות מלאה בקהילה. פרופ’ מייקל שטיין היה שותף לכתיבת אמנת האו”ם לזכויות אנשים עם מוגבלויות והוא נמנה עם מייסדי ומנהל פרויקט בית הספר למשפטים של אוניברסיטת הארוורד בנושא מוגבלויות.

 

שגריר ארה”ב בישראל, דן שפירו: “עלינו לעודד אנשים עם מוגבלויות שכלית התפתחותיות לייצג את עצמם בחברה ולהשמיע את קולם ולתמוך במערכות המאפשרות להם את זה”.

 

ברכה טאוב, חברה בקבוצת הסנגור הארצית: “לקחתי חלק בפיילוט התכנית של תומכי ההחלטה במקום האפוטרופסות. הפיילוט אפשר להבין איך ייראו חיי בלי אפוטרופוס, אך בכל זאת עם תמיכה וסיוע: יכולתי למשל להתייעץ לגבי האופן בו אני מנהלת את הכסף ולקבל המלצה לקנות במקומות הזולים ביותר. בכל פעם שנתנה לי את ההזדמנות, הסברתי כמה זה חשוב להיות עצמאי. זה שיש לי מוגבלות לא בהכרח אומר שאני מוכרחה אפוטרופוס, לפעמים מספיקה רק תמיכה”.

 

ג’ין יודס, מנכ”לית בית איזי שפירא: “אם אנו מעוניינים לחיות בחברה מכילה ומשלבת עלינו להבטיח שצעירים רבים ייחשפו למגוון של מוגבלויות. לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית יש הרבה מאוד מה להגיד ולתרום ולנו יש הרבה מה ללמוד מהם. הם צריכים לקבל יותר ההזדמנות לייצר שיח ולהשמיע את קולם”.

 

גליה גרנות היא מנהלת תכניות בקרן משפחת רודרמן: “אנו חולמים על רשת בינלאומית של מסנגרים עצמיים ולהעלות את המודעות כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מי שנוכח כאן היום הוא חלק מאותה רשת. על ידי עבודה משותפת ויצירת תנועה גדולה אנו יכולים לייצר שינוי חברתי מהותי. התקופה הקרובה היא עיתוי מצוין לעסוק בעצמאות ובחופש – חופש לבחור היכן לישון, מה לעשות, לאכול, לחיות ולעבוד”.

 

 

יום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה”

מרכז מרופין לקריירה ובית איזי שפירא מזמינים אתכם ליום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה” . במסגרת יום העיון יושק ספרו של ד”ר בני הוזמי “זהות של מסוגלות”. נשמח לראותכם! הזמנה ב-PDF להרשמה לחץ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

נשמח להזמינכם ל”בית פתוח”: סיור התנסות חווייתית, והיכרות עם מרכזי המצוינות שלנו ולמפגשים מרתקים ומעשירים בסגנון TED. אנו שמחים להכיר לכם את טומי, משתמש תת”ח (תקשורת תומכת חילופית) וכיום סטודנט לתואר ראשון. סיפורו האישי של טומי, הוא סיפור של מצוינות, השראה ואהבה: “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני […]

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

חשוב לי להשמיע את קולי “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני מכיר את “בית איזי שפירא” הרבה מאוד זמן, הייתי בגן הילדים ב”מרכז דה לו” וכאן למעשה התחלתי את המסע שלי. במקום הזה עזרו לי לבנות את עצמי ולהתפתח ולהרגיש ילד כמו כל אחד. כאן גם נתנו מעטפת […]

0  תגובות