Next Page  8 / 24 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 8 / 24 Previous Page
Page Background

8

תרומת

הלמידה המשותפת כפי שעולה מהתצפיות בקורס

במהלך הקורס התקיימו תצפיות בארבע נקודות זמן.

בתצפיות נבחנו

שלושה

נושאים הקשורים

להשתתפות של האנשים עם מש"ה בקורס:

1

. אינטראקציה בין שתי הקבוצות,

2

. מעורבות

והשתתפות במהלך

הקורס

3

. ה

נגשה והתאמה של התכנים

בקורס

אינטראקציה

:

ניתן היה לראות התפתחות של האינטראקציה בין המשתתפים עם מש

"

ה לאנשי

המקצוע.

בתחילת המפגשים כמעט לא הייתה אינטראקציה, לא בתוך השיעור ולא בהפסקות.

את

עיקר האינטראקציה יזמו האנשים עם מש"ה. עם התקדמות הקורס והשינוי שנעשה לכ

יוון של

עבודה סדנאית בקבוצות קטנות גדלה

האינטראקציה בתוך השיעורים

ו

בהפסקות.

לא כל אנשי

המקצוע היו מעורבים באינטראקציה הזו. עבור חלקם, נראה היה כי זה זמן בשבילם, ללמוד

ודווקא לא להיות במעורבות אינטנסיבית עם המטופלים שלהם. עבור אחרים ניכר היה כי

ההזדמנות שני

תנה להם להיות באינטראקציה מסוג אחר עם המטופלים שלהם הייתה מלמדת

וחיובית.

מן התצפיות עולה גם שהאנשים עם מש"ה נהנו מאוד מהאינטראקציה עם אנשי

המקצוע וככל שהתקדם הקורס הרגישו יותר בנח.

מעורבות והשתתפות במהלך הקורס:

מהתצפיות עולה כי סביב המעורבות וההשתתפות של

ה

אנשים עם מש"

ה במהלך הקורס היה קושי רב. בעוד שהאינטראקציה התפתחה ונעשתה חיובית

ונינוחה המעורבות בלמידה וההשתתפות של האנשים עם מש"ה הייתה חלקית מאוד. רוב הזמן

הייתה תחושה כי הם אינם מבינים את הנעשה ואינם מחוברים ללמידה. ההשתתפות במליאה

הייתה מינימלית ולרוב ל

א מאוד קשורה לתכנים. ההשתתפות בקבוצות הקטנות היו יותר

משמעותית אך גם שם לא ברור היה האם התכנים מופנמים והאם המשימה ברורה להם

ומתקשרת לתמונה רחבה יותר של הלמידה בקורס.

הנגשה והתאמה של התכנים

: ועדת ההיגוי של הקורס

החליטה על הנקודות הבאות לפני תחילת

הקורס:

ד

רכי הוראה

מטלות בקבוצות קטנות, או בזוגות, שיאפשרו חוויית תקשורת.

הנגשה שפתית ופישוט לשוני

חשוב להדגיש לכל מרצה.

הצוות

ידאג לערוך הטרמות עם המשתתפים לפני כל מפגש, ויעודד שאילת שאלות.

אפשרות ליצירת

מסמך מונגש לשונית

לתיעוד הנושאים שילמדו בקורס

חוברת/סר

טון,

סימלול ותת"ח.

ימונה

רפרנט מתוך משתתפי הקורס לצרכי הנגשה הייחודיים ואת התכנים.

בפועל ניכר היה כי הנושא של הנגשה, הטרמה והתאמה של תכני הקורס למשתתפים עם מש"ה

הייתה חלקית מאוד ויצרה קושי בהבנה ובהשתתפות של האנשים עם מש"ה. יתכן והיה חוסר

בהירות לגבי מי הא

חראי לפישוט הלשוני ולהטרמה.

תרומת הלמידה המשותפת כפי שעולה בראיונות

עמדות אנשי המקצוע שהשתתפו בקורס

בשאלון בסיום הקורס נשאלו אנשי המקצוע האם הלמידה המשותפת תרמה. להלן התוצאות: