Next Page  11 / 24 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 11 / 24 Previous Page
Page Background

11

בית איזי שפירא

וקרן שלם

עולה השאלה האם הם נתרמו מעבר לחוויה הטובה של המפגש? האם הם

שימשו יותר כמו מקור להדגמה ולתירגול ופחות היו חלק בלתי נפרד מהלמידה.

לסיכום

:

המפגש המשותף בין אנשים עם מש"ה וללא מש"ה הוא חיוני ומשמעותי ויש לו יכולת לשנות

עמדות, ל

קרב וליצור חברה טובה ומכילה יותר.

גם מפגש משותף שיש בו מרכיב של למידה יכול להיות

מפגש משמעותי ותורם לכל המשתתפים.

עם זאת, ה

תרומה של הלמידה המשותפת

בקורס הנוכחי

היא

סוגיה מורכבת

שהדעות עליה חלוקות. ניכר כי נושא הקורס היה מורכב ולא בהכרח מתאים ללמידה

משותפת,

בעיקר בכל החלקים התאורטיים.

הלמידה בקבוצות קטנות ובזוגות הייתה מתאימה יותר

כדי לקדם את הלמידה המשותפת ואפשרה אינטראקציה משמעותית.

עם זאת, הקורס לא נבנה בצורה

מונגשת מספיק. לא הייתה הטרמה של הנושאים עם המשתתפים עם מש

"

ה והחלקים התאורטיים של

הקורס היו מורכבי

ם אך חיוניים לבנייה של בסיס ידע שי

א

פשר יציאה לפרקטיקה.

הפערים בתפיסה של

הלמידה המשותפת יצרו מתח בין הגורמים השונים שהקשה על קיום דיאלוג בנושא זה.

נושאים נוספים

שעלו במהלך ההערכה

צורך

במנחה מקצועי אחד שיהיה נוכח בכל המפגשים בקורס בנוסף למנחים אורחים

-

בתכנו

ן המקורי הק

ורס

היה בנוי כסדרה של הרצאות כאשר כמעט בכל פעם היה מרצה אחר.

הרעיון היה ליצור גיוון וריבוי של גישות

לנושא התקשורת. בפועל, ריבוי המרצים יצר חוסר

רציפות בתכנים וכן קושי בהחזקת הקבוצה על כל משתתפיה כך שתיווצר למידה משמעותית

ומתמשכת. מאמצע הקורס הוח

לט על נוכחות אקטיבי

ת

יותר של

רכזת

הקורס

בכל

המפגשים.

נוכחות המשתתפים

-

לקורס היו רשומים

24

אנשים מתוכם

6

עם מש"ה.

2

משתתפים עם

מש"ה פרשו בראשית הקורס ארבעת המשתתפים האחרים הגיעו לכל הפגישות . בקרב אנשי

המקצוע מתוך

18

הרשומים נכחו בממוצע

10-12

בכל פגישה. בד

רישות הקורס הופיע חובת

נוכחות חובה בכל המפגשים

ו

היעדרויות מסיבות מוצדקות (מחלה וכד') המלוות באישורים

יתאפשרו עד

20%

משעות הקורס

. בפועל לא ניכר שהיה יישום של דרישה זו.

זמני התחלה וסיום

-

הקורס נקבע לשעות

9-13

עם זאת, המפגש התחיל לרוב ב

איחור

משמעותי

והסתי

ים מוקדם מהצפוי ובמהלך המפגש

הייתה לפחות הפסקה אחת. כך, בפועל

זמן הלמידה היה קצר בהרבה. יתכן כי הדבר נובע מהקושי של המשתתפים עם מש"ה להיות

קשובים זמן ארוך, אך גם מכך שלא הייתה הקפדה משמעותית על שעות הקורס.

סיכום והמלצות

קורס בנושא

"

תקשורת

ותקשורת

ומכת ת חליפית

עם בעבודה

"ה"מש עם אנשים

הוא קורס חשוב

וחיוני לאנשי מקצוע העובדים בתחום וניכר כי הקורס הנוכחי תרם לאנשי המקצוע והעשיר את

עשייתם.

בקורס כזה חשוב להתמקד יותר בעשייה הפרקטית ולתת כמה שיותר כלים יישמים

למשתתפים.

מודל את

הלמידה המשותפת בקורס כזה צריך לשקו

ל ולבחון

.

האם סוג התכנים מתאים להעברה

לאנשים עם מש"ה

?

האם יש ביכולתם להיתרם ברמת הידע והכלים ולא רק ברמת המפגש

ככל ?

שקורס מכיל יותר חלקים תיאורטיים נראה ששילוב מסוג זה אינו משיג את המטרה.