Next Page  5 / 24 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 5 / 24 Previous Page
Page Background

5

נציגת

עמותת גוונים ציינ

ה

כמטרה שהקורס

יהיה במבנה של סדנא של למידה

פרקטית ולא

. עיונית

נציגת

קרן שלם ציינו כמטרה

חיזוק מעמד הצוות ויציאה מהשגרה.

נציגות

קרן שלם ומשרד הרווחה ציינו את בחינת הרעיון

של

הלמידה המשותפת

.

נציגות

בית איזי שפירא ציינו כמטרה

נוספת

את

הלמידה התאורטית של

נושא

התקשורת ו

של

נתינת כלים לצוות מתי להפנות

לקלינאית תקשורת

.

במפגש הראשון בקורס

המשתתפים עצמם תיארו את המטרות האישיות שלהם:

מטרות אנשי המקצוע

לקבל כלים לתקשורת עם המטופלים (צוין על ידי

12

אנשי מקצוע מתוך

14

שהשתתפו

במפגש)

לקבל כלים לתקשורת טובה באופן כללי (צוין על ידי

3

אנשי מקצוע)

ללמוד על תחום ה

תקשורת (צוין על ידי

2

אנשי מקצוע)

לעזור לאנשים עם מש"ה להביע את דעתם טוב יותר (צוין על ידי אשת מקצוע אחת)

מטרות המשתתפים עם מש"ה

ללמוד לדבר יותר טוב (

3

מתוך

5

שהשתתפו)

ללמוד דברים חדשים (

2

מתוך

5

שהשתתפו)

מכאן ניתן לראות כי המטרה המרכזית שהייתה משותפת

לכול

ם כמעט

היא קבלת כלים פרקטיים

לתקשורת עם אנשים עם

קשיי תקשורת

.

עם זאת ניתן לראות כי לא קיימת הלימה בין האופן בו

הגורמים השונים ראו את מטרות הקורס, מצב שיצר אולי חוסר בהירות ופערים במהלך הקורס.

בנוסף

עולה כי עבור המשתתפים עם מש"ה המטרות היו טיפוליות ואישיות

ונגעו בעיקר לרצון שלהם לדבר

טוב יותר.

ממצא מס'

1 :

פערים בהגדרת המטרות:

עבור קרן שלם ומשרד הרווחה חלק מהמטרות של הקורס היו בחינת הלמידה המשותפת. עבור

עמותת גוונים

הלמידה המשותפת אינה עומדת בסימן שאלה ובהתאם אין צורך לבחון אותה.

אנשי המקצוע שהשתתפו

הגדירו כמ

טרה עיקרית קבלת

כלים פרקטיים

לעבודה עם אנשים עם

מש"ה שיש להם קושי

. בדיבור

נציגת עמותת גוונים התייחסה למטרה של יצירה של קורס לא

אקדמי

שעיקרו

חוויתי, התנסותי וסדנאי

.

עם זאת, מטרות הקורס כללו גם לימוד תאורטי של

מושגים כמו פרגמטיקה, שפה ותקשורת ונציגות בית איז

י שפירא ונציגת קרן שלם התייחסו

במטרות שלהן לנושא של העברת ידע ולימוד.

ועדת ההיגוי הגדירה

מטרות עבור המשתתפים עם מש"ה:

שיפור התקשורת עם הצוות והפיכתם

למתווכים ומסייעים לאנשים עם קשיי תקשורת במסגרות. המשתתפים עם מש"ה הביעו רצון

ללמוד דברים חדשים ולשפר את

השפה שלהם אך הנושא של הפיכה ל"שגרירים" במסגרות לא

היה חלק מהמטרות של ההשתתפות בקורס.

פער נוסף שעולה מהגדרת המטרות ובין המטרות בפועל הוא בשתי המטרות האחרונות

שהוגדרו

בתכנית המקורית: