Next Page  11 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 11 / 52 Previous Page
Page Background

10

2.2.

ראיונות

חצי

מובנים

ו/או מודרכים

עם

חונכים,

הורי

חונכים (לאו דווקא הורים של החונכים שרואיינו

)

וחניכים.

הראיונות היו שיטתיים יותר מקבוצת הראיונות הקודמת,

הנושאים לדיון נקבע

ו

לפני הראיון

,

והמראיינות ווידאו שכל הנושאים הרלוונטיים נידונו. המבנה הכללי של ראיונות אלה נקבע לאחר

שנתקבלו תוצאות שאלוני החונכים והורי החונכי

ם (ראו בהמשך), ולכן הם התקיימו כשלב

אחרון של

המחקר.

3.

קבוצות

מיקוד

עם

חונכים

:

קבוצות מיקוד הינן דיונים קבוצתיים הממוקדים בנושא מסוים

.

מטרת קבוצות

המיקוד

לאסוף מידע או לפתח הבנה באותו נו

שא

שיח במגמה לחשוף טווח או עומק של

דעות, רגשות וטענות

שלא לצורך כימות המידע

.

החונכים שהשתתפו בקבוצות המיקוד היו שונים מאלה שרואינו בראיונות

האישיים.

4.

ת תצפיו

בפעולות

בסניפים

ובסמינר

דרכה הה

:

תצפיות מהוות דרך חשובה

להבנה מע

מיקה של המתרחש

בפועל בתנועה, ושל

הדינמיקות בין המשתתפים השונים בפעילויות.

הכלים הכמותניים

הרכיב

הכמותני

של המחקר עשה שימוש בשני שאלונים על מנת לחקור

השני את

אוכלוסיות שאת תהודת הפעילות

אצלן בא המחקר לבחון: החונכים והורי החונכים.

1.

אלון ש

החונכים

: שאלון זה הופץ בקרב כלל החונכים בתנועה שהתמידו

בפעילות

במשך

שנתיים

ויותר

. לא נאספו נתונים מחונכים מתחילים כיוון שמלכתחילה, מן הסיבות המודולוגיות שפורטו

לעיל, לא היה בכוונתנו להשוות בין חונכים צעירים ו

-

וותיקים, שכן כל השוואה כזו הייתה יוצרת

למעשה השוואה בין חונכים בשלבים שונים של גיל ההתבגרות.

2.

שאלון

הורי

החונכים

: שאלון זה הופץ

בקרב הורי חונכים שהביעו את הסכמתם להשתתף

בפעילויות התנועה, ומסרו, לשם כך, פרטי התקשרות.

חונכים ה שאלון

שאלון החונכים בא לבחון את תוצאות

הפעילות ב"כנפיים של קרמבו" על החונכים בטווח הקצר והבינוני, כפי

שאלה

נוסחו

בעמוד

20.

בהתאם לכך, נבדקו העמדות וההתנהגויות

של החונכים ביחס לחריגים בכלל ובעלי

הצרכים המיוחדים בחברה

בפרט

, מידת קבלתם את האחר ופיתוח הרגישות לצדק חברתי ומקרים של אפליה. כמו

כן נבדקה תחושת הערך העצמי של החונכים, תפיסתם את מצבם החברתי בבית הספר והכישורים אותם הם רכ

שו

במהלך פעילותם בתנועה, הכוח המניע לפעילותם כיום והקשר שלהם

עם

החניכים.

השאלון הורכב הן משאלות מקוריות והן משאלונים מוכרים ומתוקפים מן הספרות המחקרית (ראו שאלוני

MAS

ושאלון הערך העצמי כמפורט בהמשך).

השאלון הופץ בקרב חונכים בעלי וותק של שנתיים או יותר

בתנועה

.

155

חונכים העונים על קריטריון זה מילאו

את השאלון

.