מאגר הידע

 

משפחה ומעגל החיים

  • נועה דינגוט ספקטור – סטודנטית, התכנית ללימודי תואר שני בייעוץ חינוכי, הפקולטה לחינוך בית הספר לחינוך, המכללה האקדמית בית ברל
    פרויקט גמר יישומי שבו נבחנו תפיסותיהם של בוגרים, שהינם אחאים לילדים עם צרכים מיוחדים את הליווי והתמיכה שקיבלו והיו דרושים עבורם מצד בית הספר היסודי, תוך הסתמכות על שיטת המחקר האיכותנית.

  • ד״ר דניאל שפרלינג – כותב ועורך תוכן סקירות מידע במרכז המידע הבין-מכללתי במכון מופ״ת
    פרופ‘ שונית רייטר – פרופסור אמריטה בפקולטה לחינוך שבאוניברסיטת חיפה
    ליאת יוספסברג בן-יהושע – מנהלת מרכז המידע הבין-מכללתי במכון מופ״ת
    סקירה זו עוסקת במעמדם של מזדקנים וזקנים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, בודקת את מאפייניהם הבריאותיים, הרגשיים, החברתיים והקוגניטיביים, מציגה את דרכי ההערכה, המדידה והאבחון של אוכלוסייה זו ודנה בצרכיה השונים.

  • هداس زهافي- مفتّشة قطرية، خدمات إعادة التأهيل، وزارة الرفاه والخدمات الاجتماعية
    أرييه شيمش- مفتّش قُطري، شعبة رعاية الأفراد مع إعاقة عقلية وتطوّرية، وزارة الرفاه والخدمات الاجتماعيّة
    كارميلا كورش- افالغون- نائبة مديرة صندوق المشاريع الخاصّة، مؤسسة التأمين الوطني
    ميخال غولان- رئيسة مجال الأولاد والأحداث مع إعاقة- جوينت- أشاليم
    ميخال كوهين- هطاف- مديرة برامج، مجال الأولاد والأحداث مع إعاقة، جوينت-أشاليم.
    يسعى برنامج شماش للأسر ذات الأطفال مع الإعاقة إلى تقوية الأسر التي لديها أطفال مع الإعاقة انطلاقا من تصور واعتقاد بأن الأسرة لديها القدرة والمسؤولية لتوفير أفضل نوعية حياة للطفل ويجب السماح لها بالوفاء هذا الدور.
    يقدم الدليل خلفية المبادرة وأساسها المنطقي والمبادئ الرئيسية للبرنامج.

  • הדס זהבי – מפקחת ארצית, השירות לשיקום, משרד הרווחה והשירותים החברתיים
    אריה שמש – מפקח ארצי, האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית, משרד הרווחה והשירותים החברתיים
    כרמלה קורש-אבלגון – סגנית מנהלת הקרן למפעלים מיוחדים, המוסד לביטוח לאומי
    מיכל גולן – ראש תחום ילדים ונוער עם מוגבלות, ג’וינט-אשלים
    מיכל כהן-הטב – מנהלת תוכניות, תחום ילדים ונוער עם מוגבלות, ג’וינט-אשלים
    תכנית שמ“ש, עבור משפחות לילדים עם מוגבלות, מבקשת לחזק משפחות לילדים עם מוגבלות, מתוך תפיסה ואמונה, שלמשפחה היכולת והאחריות להעניק לילדהּ את איכות החיים המיטבית ויש לאפשר לה למלא תפקיד זה.
    התדריך מציג את הרקע ליוזמה, הרציונל שלה והעקרונות המרכזיים של התכנית.

  • אביטל קדמון – סטודנטית לחינוך ואמנות, מכללת אמונה-אפרתה
    החלטה של הורים לבוגרים עם אוטיזם לחפש מסגרת חיים מחוץ לבית עבור בנם/בתם לאחר סיום לימודיהם במסגרות החינוך
    היא החלטה קשה ומורכבת. בעבודה סמינריוני זו דנה אביטל קדמון בתהליך החשיבה על ההשמה, בכוונה לבצעה, בקבלת החלטה על עצם הצורך במסגרת חוץ-ביתית איתור המסגרת המתאימה, הסתגלות המשפחה והסתגלות הבן/הבת למסגרת החדשה, ודפוסי הקשר של ההורים עם המסגרת ועם הבן/הבת.

  • דפנה רביב-כרמי – מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    נשים עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית, נפשית וחושית נאלצות להתמודד לא רק עם קשיי המוגבלות עצמה אלא גם להאבק על זכותן הבסיסית להיות אימהוֹת. במאמר סקירה ספרותית אודות עולמן של אימהוֹת עם מוגבלות, שלבי ההריון, הלידה וההורות תוך  התייחסות לפרספקטיבות מעולם המשפט, הרפואה והחברה בארץ ובעולם. 

  • פרופ’ ליאורה פינדלר – חוקרת וראש מגמת שיקום ובריאות בביה”ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר אילן 
    “מהמחקרים יצא שהסבים והסבתות, למרות הכאב, מדווחים על כך שצמחו שלמדו על עצמם, על נשותיהם, על ילדיהם ואפילו על נכדיהם עם המוגבלות דברים חדשים וחיוביים”. מחקר הראשון מסוגו המדבר על השפעת לידתו של ילד עם מוגבלות על המשפחה המורחבת. 
    הכותבת, פרופ’ ליאורה פינדלר היא זוכת אות השוויון והאחווה, ע”ש ווילי וסיליה טראמפ ז”ל לשנת 2016 עבור מצוינות בתחום המוגבלויות, המוענק, בכנסת ישראל, על ידי משפחת טראמפ ובית איזי שפירא על מצוינות בתחום המוגבלויות.

  • ד”ר דליה נסים – מנהלת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
    המסמך הינו תקציר סקירת הספרות שכתבה ענת אלון-פרדו אודות זיקנה “מיוחדת”: אנשים מזדקנים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, תוך התייחסות לשלושה ממדים: הביולוגי, הרגשי והחברתי.

  • البروفيسور ليورا فيندلر – باحثة ورئيسة قسم التأهيل والصحة في كلية الخدمة الاجتماعية، جامعة بار إيلان
    تتحدث الدراسة الأولى من نوعها عن تأثير ولادة طفل مع الاعاقة على الأسرة الممتدة.

  • סוג’וד סלימאן, קשר – הבית של המשפחות המיוחדות, ישראל
    גב’ סלימאן, מארגון קשר – הבית של המשפחות המיוחדות, מתארת בהרצאתה תכנית של ארגון “קשר” שיושמה בשלושה בתי ספר במזרח ירושלים לפיה חייבת להיות שותפות של שוויון בין ההורים למערכת החינוך בכל הנוגע להתפתחות הילד ורווחתו תוך התאמה לצרכיו השונים.
    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע