גמילה מחיתולים A5 - page 23

[
3
]
נספח
3
ADL
עזרה (
) עצמית
חשוב
להדגיש
אין כי
להתחיל
בלימוד
ובדרישות
לילד
זה בתחום
בתחילת
תהליך
. הגמילה
מתחילים
לעבוד
זה בתחום
כשיש
לילד
הצלחות
גבוהות
בעשיית
צרכיו
בשירותים
.
2.
לבישה
והפשטה
לבישה
והפשטה
הינן
מיומנויות
חשובות
בתהליך
הגמילה
ומהוות
דרך אבן
משמעותית
ברכישת
עצמאות
בשירותים
.
חשוב
להתייעץ
עם
מרפא
בעיסוק
לגבי
הדרך
הנכונה
על לעבוד
לבישה
והפשטה
.
להלן
כמה
: עקרונות
לפני
שלומדים
להתלבש
יש
ללמוד
להתפשט
,
זהו
השלב
הפחות
מורכב
. בתהליך
יש
את לעודד
הילד
לתרגל
מיומנויות
הפשטה
ולבישה
בכל
רק אך הזדמנות
יש כאשר
. לכך זמן מספיק
נדרשת
סבלנות
רבה
בלמידת
מיומנויות
ולא חדשות
ניתן
זאת לעשות
בלחץ
. זמן של
יש
את לפרק
המטלה
למרכיביה
יש:
לתת
כותרת
מתאימה
לכל
שלב
וללמד
את
כל הילד
שלב
ושלב
.
יש
להתחיל
בשלבים
הפשוטים
יותר
כגון
הורדת
עם מכנסיים
. גומי
חשוב
להשאיר
שלבים
מורכבים
יותר
כמו
רכיסת
כפתורים
לסוף
. התהליך
כדאי
להשתמש
בבגדים
גדולים
יותר
למטרות
. תרגול
בשלב
יש הראשוני
לעשות
עם ביחד
רצף את הילד
הפעולות
" יד על יד"
יד כאשר
המלווה
יד את מכוונת
הילד
בעת
יש. הביצוע
לתת
לילד
כל את לבצע
השלבים
עם ביחד
המלווה
ולהרגיש
כל
. פעולה
לאחר
יש, מכן
לעזור
רק לילד
בשלבים
הראשונים
ולאפשר
לו
להשלים
את
המטלה
באופן
. עצמאי
חשוב
להמשיך
כך
ולהוסיף
באופן
הדרגתי
שלבים
1,24,25,26,27 13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,...28
Powered by FlippingBook