גמילה מחיתולים A5 - page 25

[
5
]
3)
שימוש
יש: בסבון
את ללמד
הילד
על ללחוץ
מיכל
כדי הסבון
להוציא
. סבון
חשוב
יד להניח
אחת
מתחת
כדי למיכל
הסבון
לא
יישפך
.
ניתן
להשתמש
בסבונייה
אלקטרונית
.
4)
ברז סגירת
5)
לקיחת
ניירות
ניגוב
או מהמתקן
שימוש
: במגבת
חשוב
שמתקן
הניירות
יהיה
בגובה
כך מתאים
שילדים
יוכלו
יד להושיט
ולקחת
ניירות
באופן
. עצמאי
המגבת
צריכה
להיות
כך תלויה
שיהיה
ניתן
לנגב
ידיים
מבלי
להוריד
. אותה
6)
ניגוב
ידיים
:
את לעשות
עם יחד הפעולה
הילד
ובהדרגה
להפחית
את
התיווך
. הניתן
7)
זריקת
( לפח הניירות
לא כאשר
משתמשים
במגבת
:)
להניח
פח
ליד אשפה
כדי הכיור
נגיש שיהיה
. לילד
3.
פעולת
ניגוב
הישבן
לעיתים
קרובות
השלב
האחרון
בדרך
לעצמאות
בתהליך
הגמילה
הוא
לימוד
פעולת
ניגוב
. הישבן
פעולת
הניגוב
דורשת
רמת
תפקוד
(
מבחינה
פיזית
וקוגניטיבית
)
גבוהה
יותר
מאשר
הגמילה
, עצמה
וכוללת
:
מיומנויות
מוטוריקה
, עדינה
טווחי
תנועה
, מסוימים
תכנון
, תנועה
הבנת
מושגים
נקי לא/ נקי כמו
ורצף
. פעילות
לימוד
פעולת
הניגוב
מגע דורש
באזורים
אינטימיים
של
הילד
ולכן
יש
להקפיד
זה בשלב
באופן
על מיוחד
שמירת
פרטיותו
וכבודו
:
כאשר
את מנגבים
ישבנו
של
הילד
יש, עבורו
לדאוג
לו להגיד
לפני
מה הפעולה
הולך
אני (" לקרות
לך אנגב
...") עכשיו
רצוי
את לעשות
של היד עם יחד הפעולה
, הילד
היד כאשר
שלו
נוגעת
, בגוף
של והיד
המלווה
יד את מכוונת
. הילד
יש
עם לתרגל
את הילד
פעולת
ניגוב
הישבן
בזמן
אמת
ולתת
לו
את להרגיש
הלחץ
כדי הנדרש
את לנקות
, הישבן
וזאת
באמצעות
יד
המלווה
של היד על המונחת
הילד
ומכוונת
. אותה
חשוב
כי לזכור
הילד
אינו
יד ואת ידו רואה
המלווה
בזמן
הפעילות
.
חשוב
את ללוות
הפעולה
בהסבר
. מילולי
1,26,27 15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,...28
Powered by FlippingBook