גמילה מחיתולים A5 - page 13

[
20
]
כדי להגיע לגמילה שבאחריות הילד, כלומר למצב שבו הילד יוזם
בקשה ללכת לשירותים או שהוא הולך לשם בעצמו, יש לעודד
אותו בדרכים כגון:
הסבר מילולי על חשיבות הי
וזמה
ליווי פיזי של ה
כיוון ה ל ילד
שירותים.
עמידת מטפל מול דלת השירותים וקריאה בשם הילד.
עידוד שימוש בסימני בקשה (תמונה, ג'סטה, מילה)
המותאמים לילד.
הורדה הדרגתית של רמזים עד ליוזמה מלאה של הילד.
ADL
(עזרה עצמית)
סביב הגמילה
הפשטה, הלבשה ושמירה על ניקיון אישי הן פעולות אשר נלוות
לתהליך הגמילה. בתחילת התהליך, נדרש מהילד לעשות את
צרכיו בשירותים, ולא להתעסק עם פעולות נלוות.
חשיפה לתהליכי
ADL
מתקיימת לאורך כל תכנית הגמילה.
בשלב המעבר מאימון לגמילה נדרש הילד לבצע פעולות אלו
בצורה
עצמאית ככל שניתן בהתחשב במוגבלות הקיימת.
רצף הפעולות הנדרשות הן: הפשטה, ניגוב הישבן, הורדת מים,
הלבשה, סיבון ושטיפה וניגוב ידיים.
יש לאבחן את השלב התפקודי בו נמצא הילד מבחינת מיומנויות
אלה. התיווך הנדרש לילד יוכל לנוע על הרצף
-
מתיווך מלא (פיזי
ומילולי) ועד לתפקוד עצמאי ללא תיווך כלל.
1...,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,...28
Powered by FlippingBook