גמילה מחיתולים A5 - page 11

[
9
]
הנחיות כלליות לתוכנית
תגובות הסביבה
2.
גיבוש והפגנת
גישה אחידה ל
גבי הצלחות ופ
ספוסים
(חשוב!)
:
תגובה להצלחה
-
מתן חיזוק.
החיזוק יינתן רק בצמוד
להצלחה. החיזוק יותאם
לכל ילד
באופן אישי, ויהיה אחיד לכל המטפלים.
חיזוקים יכולים להיות מ
אכלים קטנים, חיזוקים מילוליים (
כל "
הכבוד שעשית פיפי/קקי
), או "
חיזוקים
תחושתיים (
, חיבוק
דגדוג וכו');
תגובה לפספוס
-
יש להגיב באופן ענייני בצמוד לפספוס
(אפשרי לומר
"פיפי
עושים בשירותים"
)
לא להגיב ברתיעה
,
בהרמת קול ובהפגנת כעס או בתסכול.
1.
דרכים לעידוד הטלת שתן:
הצעת שתייה מרובה במשך היום כדי ליצור הזדמנויות
רבות יותר
.
השמעת צליל של מים זורמים
כאשר ילד נמצא
בשירותים
(גירוי שמיעתי).
3.
איתור סימנים מקדימים
כגון ריחות, תנוחה
מסוימת וכד'
.
0.
ה סימון
בקשה ללכת לשירותים:
יש צורך להתמקד ברכישת סימן ברור ע"י הילד. לימוד
הסימון הכרחי למעבר משלב האימון לשלב הגמילה.
בחירת סימן
ספציפי לכל
( ילד
מילה,
לחיצה על פלט,
ג'סטה,
תמונה, הליכה לכיוון השירותים
).
ליווי הסימן במלל
. של המטפל
עידוד
שימוש
בסימן
הנבחר
בכל הליכה לשירותים
במטרה ליצו
ר קשר בין הסימן להליכה לשירותים.
1...,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 2,3,4,5,6,7,8,9,10,...28
Powered by FlippingBook