גמילה מחיתולים A5 - page 5

[
1
]
בבית הספר של בית איזי שפירא מבח
ינים
בשני שלבים עיקריים
בתהליך
גמילה ה
מהחיתולים:
שלב האימון ושלב הגמילה.
ילד
מאומן
-
עושה את צרכיו בשירותים בשעות קבועות
במרווחים של שעתיים לפחות;
התוכנית מתקיימת
באחריות המבוגר
הלוקח את הילד
לשירותים כל שעתיים.
ילד יחשב כמאומן כאשר יענה על שלושת הקריט
ריונים
הבאים:
מצליח לשלוט בעשיית הצרכים
95%
מהזמן
נלקח לשירותים אחת לשעתיים לכל היותר
שני הקריטריונים הראשונים נמשכים לפחות חודשיים.
ילד
- גמול
שולט בצרכיו
;
התוכנית מתקיימת
באחריות הילד
. הילד השולט בצרכיו
הולך לבד לשירותים או מבקש בדרך המתאימה לו שייקחו
אותו לשירותים באמצעות ג'סטה, תמונה, סימון, דיבור.
בתחילת התוכנית הדגש הוא על שליטה פיזיולוגית של הגוף על
עשיית הצרכים. כאשר מושגת התקדמות עקבית בשליטה של
הילד, ניתן לשלב פעילויות
הנלוות
לתהליך כגון הורדת תחתונים /
מכנסיים והרמתם.
תהליך הגמילה נבנה תוך התייחסות למספר נקודות:
מוכנות הסביבה לתהליך
:
o
הבנת שלבי התהליך על ידי הצוות החינוכי והמשפחה,
ומוכנות של כל הגורמים לכניסה לתהליך.
o
יכולת הצוות החינוכי לצרף ילד נוסף לתהליך,
בהתאם למתרחש
בכיתה.
התאמת הסביבה לצורכי הילד (אסלה מותאמת, מקום
ישיבה שמאפשר שמירה על בטחון הילד).
1...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 2,3,4,28
Powered by FlippingBook