מאגר הידע

 

חינוך ולמידה

  • אילאיל לדר, עמותת ית”ד: ילדי תסמונת דאון, ישראל
    גב’ לדר מתארת בהרצאתה את מודל השילוב היחידני אותו מיישם המרכז לקידום החינוך והשילוב של עמותת ית”ד עבור ילדים עם תסמונת דאון.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • ג’ואנה סמוגורובסקה – האקדמיה לחינוך מיוחד, פולין
    בהרצאה מביאה גב’ סמוגורובסקה תוצאות הערכה של תכנית לפיתוח כישורים חברתיים ששמה זמן משחק/זמן חברתי. התכנית הועברה בגני ילדים בפולין.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • תמר שפיצר, משרד החינוך, ישראל
    גב’ שפיצר מתארת בהרצאתה את מודל ההדרכה והשילוב של “מתי”א יחדיו”. התכנית מייצגת ראייה הוליסטית של התלמיד ומכוונת למתן מענה לימוד, שילוב חברתי וקידום מיומנויות אקדמיות ותפקודיות.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • ד”ר נירית קרני, אוניברסיטת חיפה, ישראל
    מטרת המחקר אותו מתארת ד”ר קרני הייתה לחקור את תופעת האלימות המילולית בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ולבדוק את השפעתה של תוכנית התערבות להפחתת האלימות המילולית.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • חלי פרץ – אחראית הערכת תכניות, היחידה למחקר והערכה, בית איזי שפירא
    תיאור תהליך ההערכה של תכנית הגמילה בבית הספר בבית איזי שפירא הכולל ראיונות אישיים עם הורים ואנשי הצוות – מחנכת וסייעת – בכל כיתה.

  • ليلي ليفنطون – نائبة المديرة المهنية، بيت ايزي شبيرا
    تصف المقالة عملية التقييم متعدد التخصصات التي تتم باستخدام المقاييس القياسية والأساليب غير الرسمية. يتم التقييم بالتعاون مع والدي الطفل ويمكنهم اختيار درجة مشاركتهم في عملية الرعاية. 

  • אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
    חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
    גמילה מחיתולים תורמת לרכישת שליטה של הילד על גופו ומעצימה את תחושת העצמאות שלו. הגמילה מחיתולים היא שלב משמעותי בתהליך החברתי-חינוכי של הילד, תורמת לאיכות חייו וחיי משפחתו ושומרת על כבודו. המצגת מתארת את תהליך הגמילה של ילדים עם צרכים מיוחדים כפי שמתקיים בבית הספר איזי שפירא, תוך שיתוף פעולה עם הורי התלמידים.

  • לילי לוינטון – סמנכ”לית מקצועית, בית איזי שפירא
    המאמר מתאר את תהליך ההערכה הרב-מקצועית הנעשית תוך שימוש במדדים תקניים ובשיטת לא-פורמאליות. ההערכה נעשית בשיתוף עם הורי הילד המוערך והם יכולים לבחור את מידת מעורבותם בתהליך הטיפול בו.

  • ماجدة مرعي – مديرة مركز سنديان, بيت ايزي شبيرا
    نواف زميرو – مركز الخط الاستشاري للعائلات في مركز العائلة, مركز سنديان, بيت ايزي شبيرا
    وجهة النظر الكامنة وراء فكرة الاندماج هي أن للأطفال مع الإعاقة الحق في أن يكونوا جزءًا من المجتمع الذي يكبرون ويعيشون فيه. في مركز سنديان في قلنسوة ، يتم تنفيذ برامج للإدماج الاجتماعي لأطفال روضة أطفال مع الإعاقة في فصول رياض الأطفال العادية في المنطقة. يصف المقال ويقيم برنامج الاندماج في رياض الأطفال المختلفة.

  • מאג’דה מרעי – מנהלת מרכז סינדיאן, בית איזי שפירא
    נואף זמירו – מנהל קו הייעוץ למשפחות, מרכז סינדיאן, בית איזי שפירא
    ההשקפה הנמצאת בבסיס רעיון השילוב היא כי לילדים עם מוגבלות יש זכות להיות חלק מהחברה בה הם גדלים וחיים. במרכז סינדיאן בקלנסואה מופעלות תוכניות לשילוב חברתי של ילדי גן עם מוגבלויות בכיתות גן רגילות ביישוב. המאמר מתאר ומעריך את תוכנית השילוב בגני הילדים השונים.

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע