מאגר הידע

 

לימודים אקדמיים מונגשים

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי ומנהל משאבי הידע, בית איזי שפירא

    ליאורה בן יהודה –  מרכז מרופין לקריירה, המכללה הטכנולוגית רופין
    מאמר שהתפרסם בכתב העת “אדם ועבודה” העוסק בזהות של מסוגלות כמפתח להשתלבות תעסוקתית.

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי ומנהל משאבי הידע, בית איזי שפירא
    מאמר זה הינו תקציר של הספר “זהות של מסוגלות – תשומת לב ללב בלקויות למידה” אותו כתב מחבר המאמר ובו הוא מסביר בקצרה על זהות, זהות של מסוגלות וליקויי למידה והסתגלות מורכבים,  ומתאר את עשרת המרכיבים ההכרחיים לבניית זהות של מסוגלות.

  • د. بنيامين هوزمي – المدير الأكاديميّ، بيت إيزي شاﭘـيرا
    هذه المقالة هي ملخص لكتاب “هوية القدرة – الاهتمام بالقلب في صعوبات التعلم” الذي كتبه مؤلف المقال ، والذي يشرح فيه باختصار الهوية ، وهوية القدرة وإعاقات التعلم المعقدة والتكيف ، ويصف عشرة عناصر ضرورية لبناء هوية القدرة.

  • מירב דוסטר – Mako
    ריאיון עם ד”ר בני הוזמי על תוכנית “אוניברסיטה משולבת” שנוסדה בבית איזי שפירא ונועדה לתת לאנשים עם לקויות למידה מורכבות והסתגלות, כלים להצלחה בחיים ובאהבה.

  • עו”ד רון דרך – הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות, הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית בירושלים
    אמתי למברגר, לוי ליטבין, איה דרור ואביגיל יפה, סטודנטים – הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות, הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית בירושלים
    סמ”ן – סטודנטים מנהיגים נגישות
    חוברת זכויות לסטודנטים עם מוגבלות שהופקה במטרה לקדם את השילוב של אנשים עם מוגבלות באקדמיה ולספק לסטודנטיות ולסטודנטים כלים כדי לעמוד על זכויותיהם.

  • ד”ר נצן אלמוג – החוג לחינוך וחברה, הקריה האקדמית אונו וביה”ס לעו”ס, אוניברסיטת בר אילן
    בעשורים האחרונים עולה בהתמדה מספר הסטודנטים עם מוגבלויות הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה. מחקר זה בחן את מדיניות מערכת ההשכלה הגבוהה כלפי סטודנטים עם מוגבלויות בשנים 2008 – 2011 וכן נבחנו השיח והפרקטיקות שהתקיימו בעניינם באותן שנים.
    המאמר התפרסם לראשונה בכתב העת “קשת – כתב עת למדעי הרוח והחברה”.

  • שחר חי – Ynet
    האוניברסיטה המשולבת, שלוחה של החטיבה האקדמית של בית איזי שפירא, מפעילה תכניות מותאמות ללימודים אקדמיים עבור אנשים עם לקויות למידה והסתגלות ולומדים מידי שנה מאות סטודנטים עם לקויות ומוגבלויות שונות, ובכך מאפשרת לאנשים עם מוגבלות ללמוד לימודים אקדמיים מותאמים.

  • ד”ר בנימין הוזמי – בית איזי שפירא, ישראל
    בית איזי שפירא הקים תכנית מיוחדת שמאפשרת לבוגרים עם קשיים משמעותיים בלמידה ללמוד באוניברסיטה, בתכנית מיוחדת שנקראת “אוניברסיטה משולבת”. בהרצאה מתאר ד”ר הוזמי, יוזם ומייסד האוניברסיטה המשולבת, בשפה קלה, את התכנית בליווי דוגמאות הממחישות את דרך הלימוד וההוראה.  

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • עודד נפתלי – פרויקט “עוצמות”, ישראל
    ליאור שמואלביץ – פרויקט “עוצמות”, ישראל
    הניה גרינגרטן – פרויקט “עוצמות”, ישראל
    הדוברים, משתתפי פרויקט “עוצמות” של בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, מציגים בהרצאתם את חשיבות החינוך הבלתי פורמלי בישראל ומה המאפיינים שלו והחשיבות שלו עבור ילדים
    ובוגרים עם צרכים מיוחדים.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
    מטרת המאמר הינה להעמיק את הבנת ההשלכות הרגשיות של לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד על עולמם הרגשי של החווים אותן. במאמר מתאר ד”ר בנימין הוזמי, הוגה ומקים “האוניברסיטה המשולבת”  את תוכנית “האוניברסיטה המשולבת” ככלי מעצים ומעשיר הנותן מענה לצרכים הרגשיים של בוגרים עם לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד ומאפשר להם חוויה מתקנת באמצעות למידה בקרב קבוצת השווים במוסד אקדמי. המאמר פורסם בכתב העת מידעו”ס, גיליון 78, דצמבר 2015.

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע