מאגר הידע

 

חינוך ולימודי המשך

  • חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
    לאה שטרן – עו”ס, בית ספר איזי שפירא
    הדס סעאת-דיאמונד – מחנכת, בית הספר איזי שפירא
    במאמר תיאור של תכנית מעבר בין בתי ספר של תלמידים עם מוגבלות, המבוססת על אוריינטציה אקולוגית מערכתית. המאמר מתאר את התכנית על שלביה ותוצריה.

  • ד”ר נצן אלמוג – החוג לחינוך וחברה, הקריה האקדמית אונו וביה”ס לעו”ס, אוניברסיטת בר אילן
    בעשורים האחרונים עולה בהתמדה מספר הסטודנטים עם מוגבלויות הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה. מחקר זה בחן את מדיניות מערכת ההשכלה הגבוהה כלפי סטודנטים עם מוגבלויות בשנים 2008 – 2011 וכן נבחנו השיח והפרקטיקות שהתקיימו בעניינם באותן שנים.
    המאמר התפרסם לראשונה בכתב העת “קשת – כתב עת למדעי הרוח והחברה”.

     

  • עו”ד רון דרך – הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות, הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית בירושלים
    אמתי למברגר, לוי ליטבין, איה דרור ואביגיל יפה, סטודנטים – הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות, הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית בירושלים
    סמ”ן – סטודנטים מנהיגים נגישות
    חוברת זכויות לסטודנטים עם מוגבלות שהופקה במטרה לקדם את השילוב של אנשים עם מוגבלות באקדמיה ולספק לסטודנטיות ולסטודנטים כלים כדי לעמוד על זכויותיהם.

  • חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
    אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
    חני שמרלינג – מחנכת, בית הספר איזי שפירא
    הדס סעאת – מחנכת, בית הספר איזי שפירא
    שי יוסף – מחנכת, בית הספר איזי שפירא
    הספר הינו תוצר של התכנית “איזי מטיילת בעולם” שנבנתה והועברה ע”י צוות המורות בבית הספר “איזי שפירא” כחלק מנושא החינוך הלשוני.

  • חלי פרץ – אחראית הערכת תכניות, היחידה למחקר והערכה, בית איזי שפירא
    הוראה ולמידה הם תהליכים בעלי רמת מורכבות גדולה מאוד. תהליך הלמידה מתרחש על רצף של יכולות ונטיות רגשיות, תפיסתיות וקוגניטיביות, שונות תרבותית ושפתית וגם הקונטקסט משתנה ממקום למקום. במאמר על גישת ה- UDL המתרכזת בהפחתה של מחסומים פיזיים, קוגניטיביים וארגוניים, למידה באמצעות התנסות, ותהליכי למידה שאינם נשענים על קריאה בלבד, ועידוד יצירה של תנאים גמישים שמבטיחים נגישות והשתתפות של כל התלמידים.

  • חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
    אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
    המאמר מתאר את התכנית “איזי מטיילת בעולם” שנבנתה והועברה ע”י צוות המורות בבית הספר “איזי שפירא” כחלק מנושא החינוך הלשוני.
    המאמר התפרסם בכתב העת “שנתון אייזק ישראל: תקשורת תומכת וחליפית”, 2016

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
    מטרת המאמר הינה להעמיק את הבנת ההשלכות הרגשיות של לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד על עולמם הרגשי של החווים אותן. במאמר מתאר ד”ר בנימין הוזמי, הוגה ומקים “האוניברסיטה המשולבת”  את תוכנית “האוניברסיטה המשולבת” ככלי מעצים ומעשיר הנותן מענה לצרכים הרגשיים של בוגרים בעלי לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד ומאפשר להם חוויה מתקנת באמצעות למידה בקרב קבוצת השווים במוסד אקדמי. המאמר פורסם בכתב העת מידעו”ס, גיליון 78, דצמבר 2015.

  • עדנה קרני – מנהלת מרכז דה-לו, בית איזי שפירא
    חלי פרץ – אחראית הערכת תכניות, היחידה למחקר והערכה, בית איזי שפירא

    החוברת מתארת את מודל העבודה לשילוב בגיל הרך, כפי שפותח במרכז אהרון דה-לו , בבית איזי שפירא, במטרה לשמש כלי עזר למסגרות משלבות ולכאלה המעוניינות לשלב וכן לאנשי מקצוע המבקשים לפתח מודלים דומים.

  • פרופ' קיטי אייס – המרכז לתקשורת תומכת וחלופית, אוניברסיטת פרטוריה, דרום אפריקה
    בעקבות תוכנית העצמה לצעירים בעלי שיתוק מוחין המשתמשים בתת"ח בדרום אפריקה, בה הם לומדים להשתמש באמצעי התקשורת החלופית באופן אפקטיבי, מתארת פרופ' אייס את תהליך העצמה שחווים המשתתפים בתכנית. באמצעות תיאורי מקרה היא מציגה את היחס המורכב הקיים בין היכולת התקשורתית, ההזדמנויות להשתתפות חברתית, חשיבות מערכת התמיכה ופיתוח ההעצמה.

  • מונין מופושו – המחלקה ללקויי דיבור ושמיעה, אוניברסיטת וויטווטרסרנד, דרום אפריקה
    למרות תוכניות רבות שיושמו בדרום אפריקה כחלק ממדיניות שילוב חינוכי, הודרו מהן ילדים עם צרכי תקשורת מורכבים. במקומן נבחרה חברה פרטית להכשרת צוותי בתי הספר הרגילים ואלה של החינוך המיוחד לעבודה עם תלמידים אלו. ההרצאה מציגה מחקר שנערך על הכשרה זו וטוענת כי למרות הצלחת התכנית, עלו בעקבותיה בעיות נוספות אותן יש לפתור במגמה לממש את זכותם של הילדים בעלי צרכי תקשורת מורכבים ללמידה איכותית.

עמוד 1 מתוך 212
רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא