Next Page  12 / 16 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 12 / 16 Previous Page
Page Background

12

תפקידו של איש מקצועות הבריאות בשלב זה:

לזהות ולמפות את צרכיו המיוחדים של הילד ולהעריך את תפקודו בתחום המוטורי, הקוגניטיבי, הרגשי

והתקשורתי.

לבנות תכנית התערבות במשפחה על-פי הצרכים שאותרו בשלב האינטייק.

ממה מורכבת תכנית ההתערבות?

3.2

ביחס לילד:

אבחון מצבו של הילד בתחומי הטיפול השונים.

הגדרה של סוגי הטיפול הנדרשים לילד ומה תדירות הטיפול הנדרשת.

הגדרת משך הזמן של ההתערבות.

קביעת מתאם טיפול שיוביל את תכנית ההתערבות, בהתאם למורכבות הקשיים של הילד והניסיון המקצועי של

איש המקצוע.

ביחס למשפחה:

סיוע במיצוי זכויות.

מתן מידע להורים והדרכתם לגבי היכולות של הילד והטיפול בו (שיתוף ההורה בטיפול).

מתן הסבר להורים על חשיבות ההתערבות המוקדמת.

מתן הכוונה, תיווך וליווי להורים ביצירת הקשר עם גורמים בקהילה.

מציאה של מסגרת טיפולית וחינוכית עבור הילד וליווי בתהליך ההשמה והקליטה.

יצירת חוזה עם המשפחה לאור התכנית שנבנתה

3.3

לאחר בנייתה של תכנית ההתערבות, יש להציגה בפני המשפחה וליצור יחד איתה חוזה טיפולי. חוזה זה נועד לעודד

מחויבות לתהליך מצד המשפחה, להגדיר את גבולות ההתערבות ולחזק את השותפות של המטפלים והמשפחה

בהשגת מטרות הטיפול.

ביצוע תכנית ההתערבות ומעקב אחר התקדמותה

3.4

לאחר כתיבת התכנית ויצירת החוזה הטיפולי, אפשר לצאת לדרך ולהתחיל בביצוע התכנית. במהלך ההתערבות

תיעשה הערכה מתמדת של ההתקדמות. מעקב זה ייעשה בעיקר בישיבות של צוות התכנית, שבהן ידונו חברי הצוות

באופן קבוע בכל משפחה המשתתפת בתכנית. בישיבות אלה יידונו הנושאים שלהלן:

מעקב אחר התקדמות הילד והמשפחה.

סוגיות הקשורות לשיתוף הפעולה של ההורים.

סוגיות הקשורות לתיאום הטיפול בין המטפלים השונים המגיעים לבית המשפחה.

דילמות ואתגרים בעבודה עם הילד והמשפחה.

אפשרויות לקישור המשפחה עם מסגרות להמשך טיפול בילד ובמשפחה.