Next Page  16 / 159 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 16 / 159 Previous Page
Page Background

XIV

לחלוק את ניסיונם ולעודד את החיפוש אחר ידע נוסף והבנה מעמיקה יותר

בתחום

. גרייה

-רב

חושית בסביבה הרב

-

חושית הפכה לגישת התערבות טיפולית מוכרת. משרד החינוך,

משרד הבריאות ומשרד הרווחה פרסמו

כולם

חוזרי מנכ"ל

,

המפרטים את הסטנדרטים

והתקנות של עבודה בסביבות הרב

-

חושיות.

ספר זה מנסה לאחד את הניסיון הקליני של אנשי מקצוע וחוקרים מדיסציפל

תינו

, שונות

החולקים את

ה

תשוקה למצוא פתרונות לאנשים

ש

התנהגותם

מביעה את התחושה

שהעולם הוא "אזור לא נעים ולא נוח". הספר מספק הארות מעניינות על אינטראקציות

בסביבה הרב

-

, חושית

כמו התיאורים

להלן:

מר בן,

מטופל

הסובל מדמנציה

ו

חסר יכולת ביטוי מילולית

,

שומע את צלצו

ל הטלפון

הנייד

של אשתו היושבת לידו בסביבה הרב

-

חושית. הוא

, קשיב מ

בעוד אשתו מדברת

עם בנם השוהה בארצות הברית. לפתע הוא מתערב בשיחה ואומר

,

"מה שלומך

,

בני?"

יורם, ילד הסובל מכאב כרוני עקב כ

ו

ויות, מאפשר לצוות בית החולים להחליף את

תחבושותיו רק בסביבה הרב

, חושית -

שכן

שם הוא חש פחות את הכאב.

איילת, אמו של טום, ילד אוטיסט, מצאה את הדרך ליצור אינטראקציה עם בנה בפעם

הראשונה במהלך טיפול בסביבה הרב

-

חושית. תגובתה הי

י

" תה:

הבאתו אל הסביבה

-הרב

י חושית ה

יתה כמו לקחת את המכונית למוסך

-

היא פשוט

נוסעת

אחר כך!"

אני מקווה לעורר

את סקרנות קוראינו כדי שגם הם יצטרפו אל החיפוש אחר הבנ

תם

של

מצבים מעניינים אלו ו

אחר

פתרונות מעשיים

. להם

כיצד בנוי הספר

תיאוריות של עיבוד חושי ותובנות

באשר

להשפעת

ו

על התנהגויות המוצגות לאורך כל

הספר.

דרכים לניסוח מחדש של התנהגויות הנראות "בלתי מסתגלות"

,

כך שהן הופכות

למשמעותיות מנקודת ראות של עיבוד חושי.