XIV
לחלוק את ניסיונם ולעודד את החיפוש אחר ידע נוסף והבנה מעמיקה יותר
בתחום
. גרייה
-רב
חושית בסביבה הרב
-
חושית הפכה לגישת התערבות טיפולית מוכרת. משרד החינוך,
משרד הבריאות ומשרד הרווחה פרסמו
כולם
חוזרי מנכ"ל
,
המפרטים את הסטנדרטים
והתקנות של עבודה בסביבות הרב
-
חושיות.
ספר זה מנסה לאחד את הניסיון הקליני של אנשי מקצוע וחוקרים מדיסציפל
תינו
, שונות
החולקים את
ה
תשוקה למצוא פתרונות לאנשים
ש
התנהגותם
מביעה את התחושה
שהעולם הוא "אזור לא נעים ולא נוח". הספר מספק הארות מעניינות על אינטראקציות
בסביבה הרב
-
, חושית
כמו התיאורים
להלן:
מר בן,
מטופל
הסובל מדמנציה
ו
חסר יכולת ביטוי מילולית
,
שומע את צלצו
ל הטלפון
הנייד
של אשתו היושבת לידו בסביבה הרב
-
חושית. הוא
, קשיב מ
בעוד אשתו מדברת
עם בנם השוהה בארצות הברית. לפתע הוא מתערב בשיחה ואומר
,
"מה שלומך
,
בני?"
יורם, ילד הסובל מכאב כרוני עקב כ
ו
ויות, מאפשר לצוות בית החולים להחליף את
תחבושותיו רק בסביבה הרב
, חושית -
שכן
שם הוא חש פחות את הכאב.
איילת, אמו של טום, ילד אוטיסט, מצאה את הדרך ליצור אינטראקציה עם בנה בפעם
הראשונה במהלך טיפול בסביבה הרב
-
חושית. תגובתה הי
י
" תה:
הבאתו אל הסביבה
-הרב
י חושית ה
יתה כמו לקחת את המכונית למוסך
-
היא פשוט
נוסעת
אחר כך!"
אני מקווה לעורר
את סקרנות קוראינו כדי שגם הם יצטרפו אל החיפוש אחר הבנ
תם
של
מצבים מעניינים אלו ו
אחר
פתרונות מעשיים
. להם
כיצד בנוי הספר
תיאוריות של עיבוד חושי ותובנות
באשר
להשפעת
ו
על התנהגויות המוצגות לאורך כל
הספר.
דרכים לניסוח מחדש של התנהגויות הנראות "בלתי מסתגלות"
,
כך שהן הופכות
למשמעותיות מנקודת ראות של עיבוד חושי.