XIII
- הקדמה
הערת המחברת
שנת מאז
1993 ,
שבה הוקמה
ב
בית איזי שפירא הסביבה הרב
-
חושית הראשונה בישראל,
ב עבדתי
סביבה הרב
-
חושית (
MSE
) (שנקראה בעבר הסנוזלן
)
, חקרתי אותה ולימדתי
אותה.
כאשר קראתי
בראשונה
על הסביבה הרב
, חושית -
זה היה רעיון חדשני שנראה
בעל
פוטנציאל
רב
. כמרפאה בעיסוק,
היו ברורים לי
חשיבות העיבוד החו
שי והצורך בהתאמת
הסביבה הפיזית לצ
ו
רכי ה
מטופלים
. תמיד שמתי לב שלילדים רבים
בעלי
נכויות
התפתחותיות יש קשיים בעיבוד החושי. נראה
שכמה מהם
חשו גירויים מסוימים בעוצמה
חזקה יותר, אחרים בעוצמה פחותה
צת וק ,
ם פשוט לא רשמו
כלל
את המידע החושי (
2006 ,
Miller
.)
תחום
העיבוד החושי והסביבה הרב
-
חושית
לא היה מובן כמעט.
. לא היה ידוע
אם סביבה זו עשויה
ל להועיל
מטופלים
, שלנו
וכיצד
יש
ליישם את עקרונותיה.
כיום יש התעניינות רבה בפוטנציאל הטיפולי של הסביבה הרב
-
חושית לא רק
ילדים ב
,
ב אלא גם
מבוגרים. ההתעניינות התרחבה וכוללת לא רק נ
כויות התפתחותיות
,
אלא גם
אוכלוסיות נוספות
,
כמו אנשים הסובלים מאלצהיימר ו
מ
דמנציה,
מ אוטיזם, מ
כאב כרוני,
מ
מחלות נפש,
מ
פגיעות ראש טראומ
ת
יות, ילדים המאושפזים בבתי חולים ועוד. בשנת
1995
, כ
לע מענה
בקשות מאנשי מקצוע,
התחילו ללמד ב
בית איזי שפירא איך לפתח
ולהפעיל את
הסביבות הרב
-
חושיות במקומות אחרים.
ב
תוך שנים אחדות
צצו ברחבי הארץ
מתקני הסביבה הרב
-
חושית כפטריות אחר הגשם.
כמות ידע לא מבוטלת נרכשה במחקרים,
באמצעות
רשת גלובלית של אנשי מקצוע
ובתצפיות קליניות. כל אלה סייעו במציאת
הסברים
לשינויים ההתנהגותיים המרתקים
אנו ו ,ו שראינ
ממשיכים לראות
,
אצל
מטופלים
המטופלים בגישה זו. מחקר
ב
נושא זה אישר
את ההנחה
שגישה טיפולית זו אכן יעילה. כנסים בינלאומיים מתקיימים כדי לספק לאנשי
המקצוע
הזדמנויות