Next Page  112 / 159 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 112 / 159 Previous Page
Page Background

ריח

94

2.

לעולם אין לספק יותר מ

ארבעה - שלושה

ניחוחות בו

-

זמנית.

ניחוחות

רבים מדי עלולים

ליצור גריית

-

יתר בעלת השפעה ש

לילית.

3.

הרחה עשויה להיות חוויה הדדית אם מטפל מעודד את ה

מטופל

לקרב אל אפו את

הניחוח

, בעודו מספר

מה הוא מריח,

מה הריח מזכיר לו, איפה היה בפעם האחרונה

שהריח את הריח הזה וכדומה.

ית

אור מקרה: איך להשתמש בריח כדי

להעלות את רמת העוררות

של

ילדה עם נכות התפתחותית

מאיה

היא

ילדה בת שנתיים עם

נכות התפתחותית קשה

. היא היתה פסיבית, וכמעט שלא

סביבה. ה לא הגיבה

מאיה

שכבה או ישבה כפי שהניחו אותה, והבעת פניה נותרה ללא

שינוי.

ּ

מאיה הגיעה לטיפול מלו

וה במטפלת שלה

ובאמה שושנה

.

המטפלת של מאיה

סייעה

באופן פעיל

ב

מהלך הטיפול

, ואילו

שושנה נשארה במסדרון וצפתה בטיפול מחלון ההצצה

.

באחד הימים שאלתי את

שושנה

מה היא מקווה שמאיה תפיק מהטיפול

בסביבה הרב

-

. חושית

שושנה

נראתה מדוכאת. "תגובה

!

" היא אמרה, "כל תגובה שהיא! אני אשמח אם

היא

תראה בכל דרך שתבחר שהיא מודעת למה

קורה לה ש

."

עבדתי עם מאיה במש

ך חודשים, מבלי להפיק ממנה תגובה כלשהי. זה היה מייאש. מתוך

חיפוש נואש אחר רעיונות שאלתי את

שושנה

אילו מאכלים היא (

שושנה

) אוהבת. "אני

אוהבת... אוכל חריף.

," סחוג

היא אמרה. "אבל למה את רוצה לדעת?" שאלתי את

שושנה

אם בעבר

היא חשבה לתת ל

מאיה

להריח מאכלים שונים. ש

ושנה השיבה בספקנות, זה אף

פעם לא עלה

על

דעתה. "חוץ מזה"

,

אמרה "מאיה לא יודעת

בכלל

מהו טעמו של אוכל".

למרבה הצער

,

זה היה נכון. מאיה

הוזנה על ידי

גסטרוסטום

,

ומעולם לא אכלה מזון לא

מעובד.

עם זאת,

שושנה הביאה למפגש סחוג.

שמתי מעט

מהסחוג על קצה הכפית