ריח
94
2.
לעולם אין לספק יותר מ
ארבעה - שלושה
ניחוחות בו
-
זמנית.
ניחוחות
רבים מדי עלולים
ליצור גריית
-
יתר בעלת השפעה ש
לילית.
3.
הרחה עשויה להיות חוויה הדדית אם מטפל מעודד את ה
מטופל
לקרב אל אפו את
הניחוח
, בעודו מספר
מה הוא מריח,
מה הריח מזכיר לו, איפה היה בפעם האחרונה
שהריח את הריח הזה וכדומה.
ית
אור מקרה: איך להשתמש בריח כדי
להעלות את רמת העוררות
של
ילדה עם נכות התפתחותית
מאיה
היא
ילדה בת שנתיים עם
נכות התפתחותית קשה
. היא היתה פסיבית, וכמעט שלא
סביבה. ה לא הגיבה
מאיה
שכבה או ישבה כפי שהניחו אותה, והבעת פניה נותרה ללא
שינוי.
ּ
מאיה הגיעה לטיפול מלו
וה במטפלת שלה
ובאמה שושנה
.
המטפלת של מאיה
סייעה
באופן פעיל
ב
מהלך הטיפול
, ואילו
שושנה נשארה במסדרון וצפתה בטיפול מחלון ההצצה
.
באחד הימים שאלתי את
שושנה
מה היא מקווה שמאיה תפיק מהטיפול
בסביבה הרב
-
. חושית
שושנה
נראתה מדוכאת. "תגובה
!
" היא אמרה, "כל תגובה שהיא! אני אשמח אם
היא
תראה בכל דרך שתבחר שהיא מודעת למה
קורה לה ש
."
עבדתי עם מאיה במש
ך חודשים, מבלי להפיק ממנה תגובה כלשהי. זה היה מייאש. מתוך
חיפוש נואש אחר רעיונות שאלתי את
שושנה
אילו מאכלים היא (
שושנה
) אוהבת. "אני
אוהבת... אוכל חריף.
," סחוג
היא אמרה. "אבל למה את רוצה לדעת?" שאלתי את
שושנה
אם בעבר
היא חשבה לתת ל
מאיה
להריח מאכלים שונים. ש
ושנה השיבה בספקנות, זה אף
פעם לא עלה
על
דעתה. "חוץ מזה"
,
אמרה "מאיה לא יודעת
בכלל
מהו טעמו של אוכל".
למרבה הצער
,
זה היה נכון. מאיה
הוזנה על ידי
גסטרוסטום
,
ומעולם לא אכלה מזון לא
מעובד.
עם זאת,
שושנה הביאה למפגש סחוג.
שמתי מעט
מהסחוג על קצה הכפית