מאגר הידע

סכנות באביזרי ציפה

יניב לוי - רכז השחייה, הידרותרפיסט בכיר, המרכז ההידרותרפי בית איזי שפירא

2012

שנת הלימודים הסתיימה וילדי בתי הספר והגנים יצאו לחופשה. כולנו נבלה בוודאי שעות ארוכות בבריכות השחייה עם הילדים. מדובר בבילוי מהנה ואידיאלי לחופשת הקיץ, אך חשוב שנכיר גם את הסכנות הקיימות ונדע כיצד לשמור על ילדינו, כך שיחזרו מחופשת הקיץ בריאים ושלמים.

רובנו חושבים כי אם הילד למד שחייה, הבריכה הינה מקום בטוח עבורו. זוהי אשליה מסוכנת, מאחר והבריכה או הים עלולים להיות מסוכנים גם לאנשים היודעים לשחות. ברצוננו לחדד ולפתוח את עיניי ההורים לסכנות שבבריכה:

סכנת החלקה

הריצוף בבריכות אמור למנוע החלקה, אולם באופן טבעי הריצוף רטוב וריצה עליו עלולה לגרום להחלקה המסתיימת בחבלות ואף בשברים. הזכירו לילדים שאין לרוץ סביב הבריכה אלא ללכת בלבד.

בהגיעכם לבריכה, בחנו את הריצוף – האם יש בו שברים? אם כן, הזהירו את הילדים מפניהם והתריעו על כך מיד בפני האחראים. שבר כזה עלול לגרום לחתכים ונפילות.

אביזרי ציפה

הורים רבים מציידים את הילדים והפעוטים במצופים, גלגלי- ים ו"נודלים" מתוך מחשבה שכך הילד יהיה בטוח במים. למעשה, ציוד זה עלול להוות סכנת נפשות אם הילד אינו נמצא תחת פיקוח. הסכנה היא גם מתחושת הביטחון המוטעית שאביזרי הציפה מעניקים לילד, וגם מתקלות העלולות להתרחש באביזרים עצמם:

גלגלי ים וגלגלים הכוללים "גופיה" או "תחתון" בהם הילד יושב עלולים להתהפך בקלות עקב מערבולות הנגרמות מקפיצות של ילדים אחרים או בגלל תנועותיו של הילד. כאשר גלגל כזה מתהפך, הילד הופך ל"ברווז" חסר ישע שאינו יכול להתהפך חזרה ולמעשה הוא תקוע כאשר ראשו במים ורגליו כלפי מעלה.

מצופי הידיים אולי נוחים ומעניקים להורה כמה דקות מנוחה, אולם קפיצה פשוטה בידיים מושטות למעלה עלולה להסתיים בכך שהמצופים עושים את מלאכתם נאמנה אך לא על הידיים של הילד.

שמות רבים יש לנודל /בננה /ספגטי...אביזר ציפה המציף בהנאה רבה את ילדנו אך יכול להשמט מידיו ולהותיר אותו במים ללא כל דבר להיאחז בו. הדבר נכון גם לגבי גלשנים מסוגים שונים, הנוטים, עקב הציפה שלהם, לעוף מידי הילדים ללא כל אזהרה מוקדמת.

לפיכך, גם כאשר אנו נותנים בידי הילדים אביזרי ציפה שונים, חשוב להישאר עמם בקשר עין מתמיד ולוודא כי מבוגר אחראי נמצא במרחק המאפשר הושטת יד לעזרה מיידית.

שחייה

שחייה הינה תהליך הדורש זמן וסבלנות. בדיוק כפי שתינוק אינו מתחיל ללכת לפני שלמד לעמוד, כך ילד אינו יכול ללמוד שחייה לפני שרכש מיומנויות מוטוריות וקואורדינציה מתאימה.

שחייה הינה פעילות גופנית נהדרת התורמת רבות לילד, בין אם מדובר בתחום המוטורי, בו היא תורמת לחיזוק חגורת הכתפיים ושיפור היציבה, החשובים כל כך לתלמידים היושבים וכותבים במשך פרקי זמן ארוכים או בתחום הרגשי, בו הילד לומד להתמודד עם דרישות המדריך, לעבוד בקבוצה ולהתחרות תוך כדי תחושת הצלחה ובניית בטחון עצמי, כל זאת באווירה של הנאה.

כדי שהשחייה תהפוך לפעילות פנאי מהנה וכדי שהילד ישחה בביטחון מלא שלו ושלכם, חשוב להקנות לו את יסודות השחייה מן הבסיס, דבר שקורס בן 10-12 מפגשים מקנה לעיתים רחוקות. שחייה לאורך השנה כולה מפתחת מיומנויות אלו ושומרת עליהן.

 

בשיעורי השחייה בבית איזי שפירא, מתקיימת הערכה על ידי מאמן שחייה לכל ילד לפני השיבוץ לפעילות. בהתאם להערכתו של המאמן ישובץ הילד למדריך ולקבוצה מתאימה מבחינת גיל הילד ורמת השחייה. הקבוצות הינן מגוונות והשיעורים ניתנים במסגרת פרטנית, זוגית או קבוצתית, בהתאם ליכולותיו והתקדמותו של כל שחיין.

 

חוג שחיית התינוקות בבית איזי שפירא מציע לכם ליהנות מהמרכז הגדול ביותר בארץ בפעילות תינוקות במים. מדריכי החוג הינם הידרותרפיסטים ובוגרי קורס הכשרה להדרכת פעילות תינוקות במים.
לפרטים נוספים והרשמה – לחץ כאן

מאמרים בשפה הערביתاللعب، التطورّ، والإعاقة: استعراض أدبيات مهنيّة
משחק, התפתחות ומוגבלות: סקירת ספרות
וובינרים והרצאותמשחק מכליל ולמידה באמצעות משחק
מאמריםלא משחק ילדים: חשיבות המשחק אצל ילדים עם ובלי מוגבלות
  • נושאים:

    קהילה וחברה - פנאי

  • מילות מפתח:

  • קהלים:

    הקהל הרחב

  • לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר :

     09-7701218


     הדפסה

  מאגר הידע