Next Page  53 / 159 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 53 / 159 Previous Page
Page Background

המטפל המאפשר

35

לי חוסר הפעילות שלו

באשר

לתגובתו הרגשית

בו מצב ש ה לע

היה שרוי

.

מה הייתה

ההשפעה של נוכחותי ו

של

אופן התייחסות

י

. אליו

במקו

ם לשדל אותו לעשות דברים או לנסות למשוך את תשומת לבו, התחלתי לעקוב אחר

התנהגותו. חדלתי לנסות לכוון את האינטראקציה הטיפולית, ובמקום זאת ניסיתי להבין

ולהניח לאסף להוביל אותי.

אני משוכנעת שהשינוי בסגנון ההתייחסות שלי

לאינטראקציה בינ

נוי

הוא שהוביל לפריצת

הדרך ב

טיפול. רק לאחר ששיניתי את התנהגותי, חש אסף חופשי או בטוח דיו להתחיל

בהדרגה לחקור

בחופשי

ות

את סביבתו.

הסבר אפשרי אחר הוא כי כאשר אסף

כבר

לא נדרש להשתמש בכל כוחותיו כדי להתגונן

פני פליש מ

תי

הבלתי רצויה למרחב הרגשי

והפסיכולוגי

ו שלו,

כאשר הוא הבין

שאני מניחה

לו פשוט "להיות"

-

היו לו יותר כוחות להתייחס לדברים אחרים המתרחשים סביבו.

התבהר לי כי אסף

הוא

השולט באינטראקציה בינינו

,

ולא אני. אני ה

תאמתי את התנהגותי

למצב הטיפולי החד

ש. למדתי המון מאסף!

ישנן דרכים נוספות לנתח את מה שקרה בין אסף וביני.

להלן

מתואר האופן ש

בו

ד"ר

גרינספן

מנתח אינטראקצי

ות

באמצעות

גישתו

"Floor Time"

.

גישת ה

-"

Floor Time

" של ד"ר גרינספן (

Greenspan

)

ד"ר

גרינספן

,

מרצה

לפסיכיאטריה

ול

מדעי ההתנהגות ורופא ילדים

,

הוא

אדם

בעל ניסיון

-רב

ה עבוד שנים ב

עם ילדים

על הספקטרום האוטיסטי (

ASD

)

. הוא מכנה את שיטתו

Floor Time"

( "

1997 ,)

המטפל ש היות

נוקט את הצעד

הבסיסי עם הילד

, ו

בדרך

יושב

איתו

על הרצפה כדי ליצור קשר עין. גיש

ה ,תו

מתמקדת

ביצירת מערכת יחסים

בלתי

( נת מכוו

Non-Directive

)

עם ה

, מטופל

מבטאת את

גישה ה

"

" מאפשרת

ומציע

ה

כמה

רעיונות שימושיים לטיפול

בסביבה הרב

-

. חושית