מאגר הידע

 

שילוב והשתלבות

  • נילי ברויאר – אוניברסיטת אילנוי בשיקגו, ארה”ב
    בעשור האחרון אנו עדים לעלייה במספר הייצוגים הוויזואליים של נכים כסקסיים. האומנם שונות כבר אינה בהכרח מזוהה כבעיה שצריך ללמוד לסבול אלא הופכת ליתרון שיש לחגוג? האומנם החברה המערבית הפכה פתוחה ומקבלת יותר? 

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • בן ריצ’רדס, עיצוב מכליל, אוסטרליה
    נקודת המוצא של ההרצאה הינה כי ילדים מנהיגים את השינוי הבין-דורי של הכללת אנשים עם מוגבלות בחברה. בנייתם של מרחבי משחק משלבים מבטיחים לילדים הזדמנויות ליצירת השינוי.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • טניה אסקיו – בית איזי שפירא, ישראל
    בהרצאתה מציגה טניה אסקיו את מודל פארק חברים המשלב תפיסה של נגישות פיזית עם הפעלה של תכניות הסברה חינוכיות וחברתיות המכוונות ליצירת שינוי חברתי ולהבטחת שילובם של ילדים עם מוגבלות בפעילות הפנאי בקהילה.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • קוני לורין-בווי – שילוב בינלאומי, קנדה
    גב’ קוני לורין-בווי מסבירה בהרצאתה כיצד קיומו של סעיף 19 באמנת האו”ם בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות תורם לחיזוקן של קהילות.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • יונית אפרתי – משרד המשפטים, ישראל
    חוק השוויון של מדינת ישראל ואמנת האו”ם בדבר זכיותיהם לאנשים עם מוגבלות קובעים כי לאנשים עם מוגבלות זכות שווה לחיות בקהילה כמו לכל אדם אחר. בהרצאתה מסבירה גב’ אפרתי בשפה קלה מהו שילוב קהילתי ומציגה את העמדות השונות ביחס אליו.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • שוש קמינסקי – ממונה על החטיבה הקהילתית ופיתוח משאבי ידע, בית איזי שפירא
    שיקום מבוסס קהילה הוא אסטרטגיה התומכת בהשתתפות מלאה של אנשים עם מוגבלויות בחיי הקהילות שלהם ובהכללתם בהן. אסטרטגיה זו מתמקדת בפיתוח מענים לצרכים של אנשים עם מוגבלויות בתוך הקהילות שלהם, ויישומה כרוך בשיתוף פעולה הדוק עם האנשים עם מוגבלויות עצמם ועם בני משפחותיהם, כדי להתגבר על מחסומים פיזיים וחברתיים.

  • ד”ר מאיה דנק, מנהלת פרויקט
    ד”ר ברברה רוזנשטיין, מעריכה ראשית
    ד”ר יהודית זמיר, מעריכה
    תנועת הנוער “כנפיים של קרמבו” פועלת מתוך חזון לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרת תנועת נוער  נורמטיבית. המחקר הנוכחי בחן את השפעתה של תנועת “כנפיים של קרמבו” על שני מעגלי השפעה עיקריים: החונכים והוריהם. הדו”ח מציג את האופן בו התבצע המחקר, מטרות ההערכה, שאלות המחקר ושיטותיו, את הממצאים וניתוחם, ודן במשמעויות ובמסקנות האופרטיביות העולות מניתוח זה.

  • מארקו לומברדי – אוניברסיטת הוגנט, בלגיה והאוניברסיטה הקתולית של הלב הקדוש, איטליה
    בהרצאה תיאור של מחקר המתמקד במידת החשיבות שבה מתייחסים מטפלים באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית לפעילות שמטרתה שילוב חברתי.
    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי בתחום המוגבלויות של בית איזי שפירא: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015.

  • ג’ין יודס – מנכ”לית, בית איזי שפירא
    הרצאתה באו”ם של ג’ין יודס, מנכ”לית בית איזי שפירא, בכנס בנושא האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות, על מודל שירות מבוסס קהילה CBR – Community Based Rehabilitation כפי שהוא מיושם בפעילות של בית איזי שפירא.

  • ד”ר דנה רוט – מנהלת מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    מחקר פעולה משתף רואה את משתתפי המחקר (מושאי המחקר) כבעלי קול, ידע וניסיון חיים הלוקחים חלק פעיל במחקר. מחקר כזה מאפשר לאנשים מוחלשים – ה”נחקרים” –  לקחת חלק פעיל כחוקרים בהליך המחקר על כל שלביו ותוצאותיו ולהביא את קולם לקדמת הבמה הציבורית. המאמר מתאר את גישת מחקר הפעולה המשתף ואת עקרונותיו, ודן ביישום הגישה בקבוצה בה חברים אנשים עם לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד.

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע