מאגר הידע

 

קהילה וחברה

  • ימית לביא – רכזת מתנדבים, בית איזי שפירא
    לילך בר – עובדת סוציאלית קהילתית, רכזת המרכז לפיתוח מנהיגות, בית איזי שפירא
    תיאור צהרון המתקיים בבית איזי שפירא בו שוהים ילדים בני קבוצת השווים – לכולם מוגבלויות דומות.

  • עמיר לרנר – מנכ”ל בית איזי שפירא
    חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מ-1998, היווה שינוי בגישתה של המדינה לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. אך למרות החקיקה החשובה, הפערים בישראל עדיין גדולים. 

  • ג’ין יודס – מנכ”לית, בית איזי שפירא
    מנכ”לית בית איזי שפירא, ג’ין יודס, הציגה באירוע צד בוועידת המדינות החברות לאמנה הבינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלויות, את תכנית מנהיגות הנשים עם מוגבלויות של בית איזי שפירא.

  • מרגלית פילר – סמנכ”ל שירותי קהילה, עמותת אלווין ישראל
    ד”ר מיכל פוקס-וילף – עו”ס, מנהלת סניף חיפה והצפון – עמותת אלווין ישראל
    במאמר על מודלים ומגמות פורצות דרך בנוגע להעסקתם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בעבודה בקהילה, ויצירת תכניות התערבות מעבריות לתלמידים, כבסיס לבניית הזהות התעסוקתית ותחושת מסוגלות עצמית תעסוקתית. כמו כן מודגשת בו מקומה של  האחריות החברתית ביצירת שוויון זכויות והזדמנויות בתעסוקה, באמצעות יצירת הנגשות והתאמות.

  • ג’ין יודס – מנכ”לית, בית איזי שפירא
    מנכ”לית בית איזי שפירא, ג’ין יודס, הציגה את נושא ההשתתפות הפוליטית והכרה שוויונית בפני החוק, במסגרת שולחן עגול שנערך במליאה הכללית של וועידת המדינות החברות לאמנה הבינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלויות.

  • יצחק הירשברג – פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    המאמר בוחן את הקשר בין סינגור עצמי והתפתחות העצמי תוך הגדרת מהו סינגור עצמי בהקשר האישי, מה היא תחושת העצמי ואיך היא מתפתחת, ומה משותף לשני מושגים אלו. כמו כן מציע המאמר מספר הצעות לעידוד סינגור עצמי אצל ילדים עם מוגבלויות, מנקודת מבט פסיכולוגית. 

  • יואב קריים – מנהל שותף של האשכול לשינוי חברתי, בית איזי שפירא, מרצה בחוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו
    ויו”ר המועצה הארצית לשיקום חולי נפש בקהילה, משרד הבריאות
    שוש קמינסקי – ממונה על החטיבה הקהילתית ופיתוח משאבי ידע, בית איזי שפירא
    שרה סדובניק – מנכ”לית, עמותת אלווין ישראל
    ד”ר דורית ברק – יועצת אקדמית לתכנית לפיתוח רשת קבוצות לסינגור עצמי של אנשים עם מוגבלות שכלית, אלווין ישראל ובית איזי שפירא
    גלי שוורץ – רכזת פרויקט ייצוג עצמי, בית איזי שפירא
    סינגור חברתי הוא אסטרטגיית פעולה באמצעותה אנשים בעלי מכנה משותף מתארגנים ופועלים יחד במטרה לחולל שינוי ולשפר את איכות חייהם. במאמר מתואר תהליך פיתוח מנהיגות בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית שנעשה ע”י בית איזי שפירא ואלווין ישראל והוביל להשתתפות נציגי קבוצת המנהיגות הארצית בדיונים בכנסת על תהליך החקיקה.

  • שוש קמינסקי – ממונה על החטיבה הקהילתית ופיתוח משאבי ידע, בית איזי שפירא
    המיפוי מציג תמונה רחבה של נתונים אודות ילדים בגיל הרך מהחברה הבדואית בנגב, סוקר את השירותים והמענים הקיימים כיום ואת הפערים והצרכים כפי שעלו מתוך הנתונים ומראיונות עם אנשי המקצוע. לממצאים נוספו גם תובנות ונוסחו המלצות לפעולה. 

  • בית איזי שפירא
    במכון טראמפ הפועל בבית איזי שפירא, פותחה תוכנית חדשנית וייחודית הנקראת “נתיב נגיש לתעסוקה”, שמטרתה לתת הכשרה תעסוקתית ולהקנות כלים מתאימים לאנשים עם מוגבלות, כדי שיוכלו להשתלב בשוק העבודה ולהחזיק במשרות ותפקידים מקצועיים, כחלק מהיותם שווים בין שווים.

  • הילה רימון–גרינשפן – חוקרת עצמאית בתחום המוגבלויות, יועצת, המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    ד״ר מיכל טנא רינדה – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, מרצה בחוג לריפוי בעיסוק, הקריה האקדמית אונו, מנהלת התוכנית נגישות היא לא רק רמפה, ישראל מעבר למגבלות, ג’וינט ישראל, יועצת, נגישות עבור אנשים עם מוגבלות נפשית, המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    אורנית אבידן זיו – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, מנהלת המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    ד״ר שירה ילון-חיימוביץ – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות. דיקנית הסטודנטים וראש המרכז לאקדמיה שוויונית, הקריה האקדמית אונו ראש המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    המאמר עוסק בהנגשה קוגניטיבית בסביבת העבודה. הוא מציע הגדרה להנגשה קוגניטיבית, דן במאפיינים עיקריים של א/נשים עם מוגבלות קוגניטיבית והשפעתם על ההתנהלות בסביבת העבודה, ולבסוף מציע מודל ראשוני להתייחסות מובנית להנגשה קוגניטיבית במסגרתו מוצגים עקרונות לצד דוגמאות פרקטיות להנגשה קוגניטיבית בהתאם למרכיביה השונים.
    המאמר התפרסם לראשונה בכתב העת “עניין של גישה”.

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע