מאגר הידע

 

מדיניות

  • עריכה: ד”ר טלי-נוי הינדי – ביתא מחקר
    מכון ברימן בבית איזי שפירא שם לו למטרה לפתח שירותים חדשים ולהרחיב את סל השירותים  לילדים ומבוגרים עם מוגבלות ומשפחותיהם בתחום הטיפול הרגשי ולכן נדרש לעבודת איסוף מידע, ריכוז ומיפוי של המענים הניתנים לאנשים עם מוגבלות, ובמיוחד ילדים עם מוגבלות, בתחום של הממד הרגשי של רווחה נפשית בישראל ובעולם.
    מטרות הסקירה הן מיפוי הצרכים והמענים הקיימים והחסרים, היכרות עם גישות, תיאוריות ומודלים לטיפול רגשי באנשים וילדים עם מוגבלות בדגש על ילדים בגיל הינקות ובגיל הרך, וכן תיאור וניתוח המצב הקיים על מנת שבית איזי שפירא יוכל לפתח מודל התערבות וליווי רגשי מיטבי במעונות יום שיקומיים.

  • נעמי סטוצ’ינר – מייסדת, נשיאה ומנכ”לית לשעבר של בית איזי שפירא,                                                                                                             
    כלת פרס ישראל על מפעל חיים, תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה
    בשיא משבר הקורונה התגלו סדרי העדיפויות, עולם הערכים וסט האינטרסים של מקבלי ההחלטות וקובעי סדר היום. נשמעו מעט מאוד מילים על קריסת הסקטור החברתי, וכתמיד הוקצבו מעט מאוד משאבים לטובת הארגונים החברתיים.

     

  • עמיר לרנר – מנכ”ל בית איזי שפירא
    חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מ-1998, היווה שינוי בגישתה של המדינה לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. אך למרות החקיקה החשובה, הפערים בישראל עדיין גדולים. 

  • שוש קמינסקי – ממונה על החטיבה הקהילתית ופיתוח משאבי ידע, בית איזי שפירא
    המיפוי מציג תמונה רחבה של נתונים אודות ילדים בגיל הרך מהחברה הבדואית בנגב, סוקר את השירותים והמענים הקיימים כיום ואת הפערים והצרכים כפי שעלו מתוך הנתונים ומראיונות עם אנשי המקצוע. לממצאים נוספו גם תובנות ונוסחו המלצות לפעולה. 

  • ג’ין יודס – מנכ”לית, בית איזי שפירא
    מנכ”לית בית איזי שפירא, ג’ין יודס, הציגה את נושא ההשתתפות הפוליטית והכרה שוויונית בפני החוק, במסגרת שולחן עגול שנערך במליאה הכללית של וועידת המדינות החברות לאמנה הבינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלויות.

  • שוש קמינסקי – ממונה על החטיבה הקהילתית ופיתוח משאבי ידע, בית איזי שפירא
    חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, שנחקק כבר בשנת 1998, מטיל על החברה הישראלית חובה לנהוג מתוך עיקרון השוויון כלפי אנשים עם מוגבלות. עיקרון זה מתייחס להשתתפות שוויונית ופעילה  אנשים עם מוגבלות צריכים להיות חלק בלתי נפרד מהחיים הציבוריים – גם בחגיגות יום העצמאות.

  • יעל אלשטיין – מנהלת המרכז הטכנולוגי (לשעבר), בית איזי שפירא
    עבור אנשים עם מוגבלות, טכנולוגיה מסייעת היא לא רק כלי עזר. היא קריטית לשילובם בחברה ולשיפור איכות חייהם.

  • כב’ השופט מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט
    מערכת בתי המשפט מחויבת לערכי שוויון, כבוד, וזכותו של כל אדם עם מוגבלות לקבל שירותים לפי צרכיו. בדבריו על הפעילות בתחום שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות במערכת המשפט, עמד השופט מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט, על מכלול האופנים בהם פועלת מערכת המשפט למניעת הפלייה ויצירת הזדמנויות שוות לכל אדם על ידי הנגשת בתי המשפט והמשפט עצמו לציבור המתדיינים, העובדים והשופטים.
    דברי פתיחה שנשא כב’ השופט מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט, ביום עיון “חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (1998) – הישגים, יעדים ואתגרים” שהתקיים בבית המשפט העליון ב – 6  בינואר 2016.

  • כב’ השופטת דליה דורנר, שופטת בית המשפט העליון בדימוס
    בהרצאתה על שוויון והשתלבות בקהילה של אנשים עם מוגבלות, הדגישה שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר את חשיבות יישום חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, על מנת לאפשר מימוש מלא של הפוטנציאל הגלום בכל אחד ואת שילובם בחברה של ילדים ואנשים עם מוגבלות. את חינוך הציבור לקבלת האחר ושילובו יש להתחיל בגיל צעיר כדי שילדים יכירו ויחיו ביחד עם חבריהם עם המוגבלות.
    הרצאתה של כב’ השופטת דליה דורנר, שופטת בית המשפט העליון בדימוס, שנישאה ביום עיון “חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (1998) – הישגים, יעדים ואתגרים” שהתקיים בבית המשפט העליון ב – 6  בינואר 2016.

  • עו”ד ולרי זילכה – רכזת פורום הארגונים וההורים למען ילדים עם מוגבלות, בית איזי שפירא
    המאמר מתייחס לדילמות העולות בעבודת הקואליציה סביב הקשר עם אנשי מקצוע בכלל ואנשי מקצועות הבריאות בפרט. 

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע