מאגר הידע

 

קהילה וחברה

  • ענבל אביב – רכזת לובי וקואליציות (לשעבר), בית איזי שפירא
    אחת האסטרטגיות לשינוי חברתי המקובלות על ארגונים לשינוי חברתי היא הקמה והפעלה של קואליציות לשינוי מדיניות חברתית באמצעותן הארגונים מנהלים מאבקים ציבוריים משותפים. המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות של קואליציות.

  • מאג’דה מרעי – מנהלת מרכז סינדיאן, בית איזי שפירא 
    נואף זמירו – מנהל קו הייעוץ למשפחות, מרכז סינדיאן, בית איזי שפירא
    חאתמה אבו-חיט – מורה בבי”ס אלסלאם
    מרכז סינדיאן מפעיל מזה מספר שנים תכניות שונות לעיצוב עמדות חיוביות בקהילה כלפי אנשים עם מוגבלות. המאמר מתאר תכנית לשינוי עמדות של ילדי כיתות ד’ שהופעלה ביוזמה ובשיתוף עם בית ספר אלסלאם בקלנסואה

  • חלי פרץ – אחראית הערכת תכניות, היחידה למחקר והערכה, בית איזי שפירא
    ד”ר דנה רוט – מנהלת יחידת המחקר, בית איזי שפירא
    חצר פעילה היא חצר של מבנה או מרכז משלב עבור אנשים בוגרים עם מוגבלויות שונות המכילה מתקנים המאפשרים לאנשים להיות אקטיביים, עם או ללא הדרכה, בקבוצות או ביחידים, תוך מתן הזדמנות למפגש חברתי, לבחירה חופשית ולחוויות של הנאה ופנאי.
    בסקירה על חשיבות של פעילות פנאי במרחב הפתוח, הסבר, תיאור ומודלים של חצרות פעילות, תכניות התערבות וטיפול לאנשים עם מוגבלות שניתן ליישמם בחצרות הפעילות והמלצות לעתיד.
    הסקירה הוכנה עבור קרן שלם ומפורסמת באדיבותה.

  • ماجدة مرعي – مديرة مركز سنديان, بيت ايزي شبيرا
    نواف زميرو – مركز الخط الاستشاري للعائلات في مركز العائلة, مركز سنديان, بيت ايزي شبيرا
    خاتمة ابو خيط – معلمة للصف الرابع في مدرسة السلام
    يدير مركز سنديان برامج مختلفة لعدة سنوات لتشكيل مواقف إيجابية في المجتمع تجاه الأشخاص مع الإعاقة. يصف المقال برنامجاً لتغيير اتجاهات طلاب الصف الرابع تم إطلاقه بالتعاون مع مدرسة السلام في قلنسوة.

  • יניב לוי – רכז השחייה, הידרותרפיסט בכיר, המרכז ההידרותרפי בית איזי שפירא
    הסתגלות למים הינה שלב חשוב בהפגת חרדת מים ולימוד שחייה. המאמר מתאר את שלבי ההסתגלות למים וכן את ההסתגלות הסביבתית, הכרונולוגית, הגופנית והפסיכו- החברתית,

  • פרופ’ דיאן נלסון-בריאן – הפקולטה לחינוך מיוחד, אוניברסיטת טמפל, פילדלפיה, ארה”ב
    אנשים עם מוגבלויות זכאים על פי האמנה הבינלאומית בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות להיות שותפים אקטיביים בהחלטות הנוגעות לחייהם. הרצאתה של פרופ’ נלסון-בראיין מתארת את מקורה ומטרותיה של “מנהיגות תומכת” הפועלת עבור אנשים עם מוגבלויות ומקדמת את זכותם זו.
    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי החמישי של בית איזי שפירא “לומדים מהאתמול מעצבים את המחר” – 2011

  • שוש קמינסקי – ממונה על החטיבה הקהילתית ופיתוח משאבי ידע, בית איזי שפירא
    אביטל סנדלר-לף – מנהלת מסד נכויות ג’וינט ישראל
    אלי בוסקילה – דובר ארגון הפעולה של הנכים בארץ
    החוברת מציגה מגוון תכניות שפותחו בנושא בין השנים 2008-2010, ומיועדת לאנשי מקצוע, קובעי מדיניות, לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם. החוברת פותחה במסגרת מהלך מקיף לקידום “המשפחה כמערכת תומכת חיים עצמאיים בקהילה”, מהלך שהיווה בסיס לפיתוח תכניות חדשניות נוספות לתמיכה בהורים עם מוגבלויות שונות. 

  • יניב לוי – רכז השחייה, הידרותרפיסט בכיר, המרכז ההידרותרפי בית איזי שפירא
    המאמר מתאר את יתרונות שחיית תינוקות ומפריך מיתוסים שנקשרו לשחיית תינוקות בעונת החורף.

  • פרופ’ אריק אמרסון – המכון לחקר הבריאות והמוגבלויות,  אוניברסיטת לנקסטר, בריטניה
    בהרצאתו חושף פרופ’ אמרסון את השפעתה של מצוקה סביבתית על אנשים עם מוגבלות שכלית ומציג אפשרויות למחקר, מדיניות ועבודה.
    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי החמישי של בית איזי שפירא “לומדים מהאתמול מעצבים את המחר” – 2011

  • פרופ’ ארלן קנטר – הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת סירקיוז, ארה”ב
    בעקבות האמנה הבינלאומית בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, טוענת פרופ’ קנטר בהרצאתה כי יש לזנוח את תפיסת החיים בקהילה כפי שהייתה עד כה,  ולקדם את התפיסה  כי לאנשים עם מוגבלות קיימת הזכות לא רק לחיות בקהילה, אלא גם לחיות בה לפי בחירתם: בבית משלהם או בבית בו יחיו בחברתם של אנשים נוספים.
    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי החמישי של בית איזי שפירא “לומדים מהאתמול מעצבים את המחר” – 2011

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע