מאגר הידע

 

טכנולוגיה

  • אורית גרינשטיין – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, המרכז לייעוץ טכנולוגי בית איזי שפירא ופרויקט הנגשת תקשורת עמותת IsrALS
    צוות מכון טראמפ והמרכז לייעוץ טכנולוגי מציגים מפגש מקוון ראשון בסדרת מפגשים מקוונים (וובינרים) בנושאי טכנולוגיה ואנשים עם מוגבלות. במפגש זה הוצגו פתרונות לייעול השימוש באייפד עבור אנשים עם מוגבלות והודגם אופן השימוש במתגים במכשיר האייפד ובאפליקציות מתאימות.

  • שחר מיידנבאום – האוניברסיטה העברית בירושלים, ישראל
    מכשירי התמרה חושית מעבירים מידע חושי שבדרך כלל מגיע מחוש אחד דרך חוש אחר. שני מכשירים כאלה מודגמים בהרצאה וכמו כן מצגים בה מספר פרויקטים בנושא המתנהלים בימים אלו. 

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • نوعا نيتسان – OT, MA ,مركّزة مجال التكنولوجيا في مركز الاستشارة التكنولوجي، بيت إيزي شبيرا
    راحيلي بلوم – SLP, BA , مركز الاستشارة التكنولوجي، بيت إيزي شابيرا
    إيريس اداتو- بيران – OT, MSc ,مركّزة البرامج التعليميّة، معهد ترامب، بيت إيزي شابيرا، ومحاضرة في المجمع الأكاديمي أونو
    لم يتم إنشاء الآيباد للأشخاص مع الإعاقة ، وهذا هو السبب في أنه يؤدي إلى تغيير حقيقي في نوعية حياتهم. في بيت إيزي شابيرا ، وجد أن استخدام جهاز الآيباد يشجع على التحفيز والمشاركة في مجموعة متنوعة من الأنشطة بين الأطفال والبالغين مع الإعاقة. يصف المقال استيعاب واستخدام الآيباد في أوقات الفراغ واللعب والتعليم والتواصل ، ويقدم قائمة التطبيقات.
    نُشر المقال لأول مرة في IJOT – مجلة إسرائيلية للعلاج المهني.

  • כרמית-נעה שפיגלמן – אוניברסיטת חיפה, ישראל
    אנשים עם מוגבלות שכלית חווים חסמים חברתיים, המובילים בדרך כלל למיעוט קשרים חברתיים – ולתחושה של בדידות חברתית. השתתפותם ברשתות חברתיות באינטרנט עשויה לספק להם ערוצי תקשורת נוספים ולתרום לרווחתם הנפשית. ממצאי המחקר אותו מציגה ד”ר שפיגלמן הראו כי אנשים אלו יכולים להשתתף ואף נהנים מההשתתפות ברשתות חברתיות באינטרנט. היא מוסיפה כי חשוב לספק לאוכלוסייה זאת תמיכה והדרכה באופן שוטף.
    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • איריס אדטו-בירן – רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
    עם ההתפתחות הטכנולוגית בעשורים האחרונים, פותחה טכנולוגיה מסייעת  (Assistive Technology) ללמידה, ובה עזרים, תוכנות ואפליקציות שהשימוש בהם מסייע לעקוף קשיי למידה, משפר את ההישגים הלימודיים, ומקדם את תחושת המסוגלות וההצלחה בקרב תלמידים עם לקויות למידה. במפגש זה הדגמה של טכנולוגיה מסייעת ללמידה, ודיון על סוגיות הקשורות בהטמעתה.

  • פדרו אנקארנקאיו – אוניברסיטת קטלוניה בפורטוגל, פורטוגל
    מר נקארנקאיו מתאר בהרצאתו מחקר על טכנולוגיה שמטרתה תמיכה ביכולתם של ילדים עם קשיים נוירו-מוטוריים להשתתף בפעילויות לימוד בכיתה.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • רז טננבאום – קלינאית תקשורת ומרכזת תא קלינאיות תקשורת במרכז דה לו, בית איזי שפירא
    רחלי בלום – קלינאית תקשורת, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    הטאבלט כאמצעי יעיל לביסוס יכולות שהן הבסיס להבעת כוונות תקשורתיות.

  • פנינה שטינברג – אלין, בית נועם, ישראל
    ד”ר שטינברג מתארת בהרצאתה את נט.חבר. אתר חברתי נגיש, מבוסס אינטרנט, שתוכנן עם ועבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בישראל.
    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • שמואל נעמן, ישראל – Philosoft Mobile, ישראל
    המכשיר הן במתן פקודות והן בכתיבה של טקסטים ארוכים בצורה יעילה ומהירה.
    מר נעמן מתאר בהרצאתו פרויקט המנסה להנגיש לאנשים עיוורים וכבדי ראיה את הטלפון החכם מבוסס המגע תוך כדי שימוש בטכנולוגיות לזיהוי קול. השימוש בטכנולוגיות מבוססות הקול מאפשר לעיוורים לנצל בצורה אופטימלית יותר את היכולות של

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • הדר זלצר פלאח – סמנכ״ל דגש טכנולוגיה מסייעת
    הוובינר עוסק באפשרויות הרבות שפותחות מערכות מיקוד מבט לילדים ולמבוגרים עם בעיות מוטוריות קשות ומורכבות.

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע