מאגר הידע

 

טכנולוגיה

  • רחלי בלום – קלינאית תקשורת, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    על הפקת סרטוני שירים בקול ובשפת סימנים לילדי הגן, בפוסט שהתפרסם בבלוג המקצועי בתחום הטכנולוגיה המסייעת (AT), של צוות המרכז הטכנולוגי בבית איזי שפירא.

  • צוות המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    רשימת מאפיינים מרכזיים לפיתוח אפליקציה על פי עקרונות העיצוב המכליל שהוכנה על ידי צוות המרכז הטכנולוגי מתוך ניסיונו הן בעבודה בשטח עם אנשים עם מוגבלות והן בפיתוח.

  • רותי לוי – TheMarker
    ילדים רבים אוהבים לשחק באייפד, אבל עבור ילדים עם מוגבלויות שימוש באפליקציות ייעודיות יכול לסייע בתקשורת ובארגון סדר יום, לעודד משחקי דמיון ולעזור ברכישת כישורים חברתיים.

  • יעל אלשטיין – מנהלת המרכז הטכנולוגי (לשעבר), בית איזי שפירא
    המאמר מתאר את תחום הטכנולוגיה המסייעת, תחום מורכב ומאתגר המהווה הזדמנות לחולל שינוי משמעותי בחייהם של אנשים ובעל פוטנציאל רב גם מבחינה עסקית.

  • איריס אדטו-בירן – רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
    דליה ילין – אחראית שיקום ראייה בבי”ס קרן אור, מתמחה בתחום הערכה ושיקום לקות ראייה על רקע קורטיקלי
    נאוה גלקופ – רכזת מקצועות הבריאות בבי”ס קרן אור, חברה במרפאה להפרעות תנועה במרכז הרפואי שערי צדק, מוסמכת הערכות תווך CVI
    בוובינר הוצגו השלבים של העבודה עם סמלים מוחשיים בילדים המתמודדים עם CVI ומוגבלויות נוספות, וניתנה הדגמה באמצעות תיאורי מקרה.

  • נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום טכנולוגי, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    דיינה קפל – דיינה קפל, מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    במאמר דיווח משני כנסים בין-לאומיים שבהם השתתפו המחברות, על חברות וטכנולוגיות שהוצגו במסגרת תערוכה בכנס, ועל ייצוגן את העשייה המקצועית שלהן כמרפאות בעיסוק במרכז הטכנולוגי שבבית איזי שפירא.

  • דפנה רביב-כרמי – מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    ד”ר דנה רוט – מנהלת מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    צוות הערכה ממחלקת המחקר והערכה בבית איזי שפירא ליווה את תהליך ההטמעה של אפליקציית “הכל בראש” של חברת Sesame Enable שיזמה ופיתחה אותה וחברת Google שנתנה את הגב הכלכלי לפרויקט. מסמך זה יציג את הלמידה, התובנות והמסקנות מתהליך הערכה של מוצר טכנולוגי בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות.

  • אילנה בניש – מורשית נגישות השירות
    הוובינר עסק בהתאמות נגישות למסמכים דיגיטליים בפורמטים נפוצים כגון Microsoft Word, Adobe PDF ויישומי מיקרוסופט נוספים.

  • נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום טכנולוגי, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    הוובינר מציג כיצד ניתן להשתמש בפעולות שונות כגון הקלדה, צילום והקראה לצורך הנגשת הלמידה. 

  • דפנה רביב-כרמי – מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    מטרתה של הנגשה הינה ליצור הכלה מרבית של אנשים עם מוגבלות בחברה ולהבטיח את זכותם לחיות את חייהם בשוויון מלא, בעצמאות ובכבוד, להשתתף ולפעול בכל תחומי החיים.
    סקירה זו שמה לה למטרה לבחון את מהות המושג “נגישות/הנגשה ויזואלית” עבור אנשים עם לקות ראייה/עיוורון וכיצד הוא מיושם הלכה למעשה.

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע