Next Page  8 / 39 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 8 / 39 Previous Page
Page Background

[

2

]

בבית הספר של בית איזי שפירא מבחינים

בשני שלבים עיקריים

בתהליך

גמילה ה

מהחיתולים:

שלב האימון ושלב הגמילה.

ילד

מאומן

-

עושה את צרכיו בשירותים ב

שעות קבועות

במרווחים של שעתיים לפחות;

התוכנית מתקיימת

באחריות המבוגר

הלוקח את הילד

לשירותים כל שעתיים.

ילד יחשב כמאומן כאשר יענה על שלושת הקריטריונים

הבאים:

מצליח לשלוט בעשיית הצרכים

85%

מהזמן

נלקח לשירותים אחת לשעתיים לכל היותר

שני הקריטריונים הראשונים

נמשכים לפחות חודשיים.

ילד

גמול

-

שולט בצרכיו

;

התוכנית מתקיימת

באחריות הילד

. הילד השולט בצרכיו

הולך לבד לשירותים או מבקש בדרך המתאימה לו שייקחו

אותו לשירותים באמצעות ג'סטה, תמונה, סימון, דיבור.

בתחילת התוכנית הדגש הוא על שליטה פיזיולוגית של הגוף על

עשיי

ת הצרכים. כאשר מושגת התקדמות עקבית בשליטה של

הילד, ניתן לשלב פעילויות

הנלוות לתהליך כגון הורדת תחתונים /

מכנסיים והרמתם.

ראה נספח

3.

תהליך הגמילה נבנה תוך התייחסות למספר נקודות:

מוכנות הסביבה לתהליך

:

o

הבנת שלבי התהליך על ידי הצוות החינוכי

והמשפחה, ומוכנות

של כל הגורמים לכניסה

לתהליך.

o

יכולת הצוות החינוכי לצרף ילד נוסף לתהליך,

בהתאם למתרחש בכיתה.

התאמת הסביבה לצורכי הילד (אסלה מותאמת,

מקום ישיבה שמאפשר שמירה על בטחון הילד).

ראה

נספח

4.