[
2
]
בבית הספר של בית איזי שפירא מבחינים
בשני שלבים עיקריים
בתהליך
גמילה ה
מהחיתולים:
שלב האימון ושלב הגמילה.
ילד
מאומן
-
עושה את צרכיו בשירותים ב
שעות קבועות
במרווחים של שעתיים לפחות;
התוכנית מתקיימת
באחריות המבוגר
הלוקח את הילד
לשירותים כל שעתיים.
ילד יחשב כמאומן כאשר יענה על שלושת הקריטריונים
הבאים:
מצליח לשלוט בעשיית הצרכים
85%
מהזמן
נלקח לשירותים אחת לשעתיים לכל היותר
שני הקריטריונים הראשונים
נמשכים לפחות חודשיים.
ילד
גמול
-
שולט בצרכיו
;
התוכנית מתקיימת
באחריות הילד
. הילד השולט בצרכיו
הולך לבד לשירותים או מבקש בדרך המתאימה לו שייקחו
אותו לשירותים באמצעות ג'סטה, תמונה, סימון, דיבור.
בתחילת התוכנית הדגש הוא על שליטה פיזיולוגית של הגוף על
עשיי
ת הצרכים. כאשר מושגת התקדמות עקבית בשליטה של
הילד, ניתן לשלב פעילויות
הנלוות לתהליך כגון הורדת תחתונים /
מכנסיים והרמתם.
ראה נספח
3.
תהליך הגמילה נבנה תוך התייחסות למספר נקודות:
מוכנות הסביבה לתהליך
:
o
הבנת שלבי התהליך על ידי הצוות החינוכי
והמשפחה, ומוכנות
של כל הגורמים לכניסה
לתהליך.
o
יכולת הצוות החינוכי לצרף ילד נוסף לתהליך,
בהתאם למתרחש בכיתה.
התאמת הסביבה לצורכי הילד (אסלה מותאמת,
מקום ישיבה שמאפשר שמירה על בטחון הילד).
ראה
נספח
4.