הערכה בסביבה הרב חושית
112
מטרתם של כלי
הערכה ה
חשוב מאוד
לעקוב
אחר
תגובותיו של ה
ה לע מטופל
חוויה בסביבה הרב
-
חושית
ולהעריכן
באופן רציף
ה.
הערכה יכולה לשמש למגוון צרכים:
1.
להשוות
את התנהגות ה
מטופל
בסביבה הרב
-
חושית להתנהגותו בסביבות אחרות.
2.
לזהות
מה הם
בדיוק הגורמים המסייעים ל
מטופל
בסביבה הרב
. חושית -
3.
לעקוב
ה אחר
התקדמות בהתנהגות ה
מטופל
או בתפקודו.
להלן דיון בכלי
ה
הערכה שהוזכרו לעיל.
1.
השוואה של התנהגות ה
מטופל
בסביבה הרב
-
חושית להתנהגותו בסביבות אחרות
ת השווא
ו התנהגות
מטופל של ה
בסביבה הרב
-
חושית ל
ו התנהגות
בסביבות אחרות
(
לדוגמה,
בסביבה טיפולית אחרת) מאפשרת הסקת מסקנות
מידת ל באשר
השפעתם של
משתנים סביבתיים על
התנהגותו
מטופל של ה
ועל תפקודו, ובאשר לאופן השפעתם
.
לדוגמה, אולי נמצא שה
מטופל
יכול למקד את מבטו טוב יותר בסביבה הרב
-
חושית
מאשר בכיתה. ייתכן
ש
נמצא כי מיומנויות התקשורת
שלו
טובות יותר בבית מאשר
בסביבה הרב
-
חושית וכדומה.
רשימת התנהגויות בלתי מסתגלות לשם ניתוח של קטעי וידאו
(עמ'
127
בנספח
1 )
תוכל לשמש להשוואת התנהגויות בלתי מסתגלות בסביבה הרב
-
חושית
ולהבנת
הופעתן
בסביבות אחרות.
2
. זיהוי מדיוק של הגורמים המסייעים ל
מטופל
בסביבה הרב
חושית -
כלי הערכה עשוי לעזור
בזיהוי מדויק
של הגורמים המסייעים ל
מטופל
בסביבה הרב
-
. חושית
ייתכן שהגירוי
עמוד ש
הבועות
מספק
מפתה
מאוד בעיני
מטופל ה
, ולכן הוא מסוגל
למקד את מבטו זמן ארוך יותר כשהוא יושב מול עמוד הבועות, לעומת יכולת מיקוד טובה
פחות
בהיותו בברכת הכדורים.
הכלי
תצפית במהלך הטיפול
(למילוי
15
דקות אחרי תחילת הטיפול)
שהוא החלק שני
בתצפית ראשונית בסביבה הרב
-
חושית,
עשוי לשמש
ל
זיהוי מדויק של הגורמים
המסייעים ל
מטופל
בסביבה הרב
-
חושית.