מאגר הידע

 

טיפול רגשי

  • שפי משיח – מנהלת היחידה לאבחנה כפולה, מנהלת מקצועית של תוכנית התערבות רגשית לגיל הרך, בית איזי שפירא
    המדריך מתאר את מודל העבודה של הטיפול הרגשי במעון היום השיקומי בבית איזי שפירא, את מאפייניו ומרכיביו, וכן את דרכי הפעלתו והפונקציות הנדרשות לשם כך. וכמו כן הוא מציע דרכים ליישומו ולהטמעתו של המודל בכל מעונות היום השיקומיים במדינת ישראל.

  • ד”ר מירי קרן – פסיכיאטרית ילדים ונוער
    שיר מעיין זיו – MA, פסיכולוגית התפתחותית
    סקירה זו של הספרות שנכתבה על התערבות פסיכולוגית מוקדמת בפעוטות עם מוגבלות עוסקת בחשיבותם הרבה של אבחון וטיפול נאותים להקלת הקשיים המכבידים על התפתחות תקינה של פעוטות עם מוגבלות.

  • יובל בגנו – מעריב Online
    מחקר שנערך בבית איזי שפירא והתמקד בשינוי שחל גם אצל ההורים עקב התערבות טיפולית בקרב פעוטות עם מוגבלות.

     

  • בית איזי שפירא
    בבית איזי שפירא מוקם המרכז הראשון בישראל לטיפול רגשי לילדים עם מוגבלויות ע”ש מיכל אהרונוף בן רעי ז”ל. מטרת המרכז היא לקדם ולפתח את תחום הטיפול הרגשי בקרב פעוטות ותינוקות עם מוגבלות, על פי מודל טיפולי חדש שפותח על ידי בית איזי שפירא.

     

  • יצחק הירשברג – פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    עם הגל השני של וירוס הקורונה מובן כי המצב הנוכחי של על גווניו השונים יימשך עוד תקופה לא קצרה. למצב זה יש השפעה נפשית על הילד ועל ההורים, ובמידה רבה יותר אצל ילדים עם מוגבלות התלויים במידה רבה בעזרה ובתמיכה של הסביבה. המאמר מציע כמה דרכים שיקלו על הילד ועל ההורים להתמודד עם המצב, לנסות ולקבל את הדברים כמו שהם אבל גם למצוא את הכוחות להחליט איך נוהגים כלפיהם. 

  • יצחק הירשברג – פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    המאמר בוחן את הקשר בין סינגור עצמי והתפתחות העצמי תוך הגדרת מהו סינגור עצמי בהקשר האישי, מה היא תחושת העצמי ואיך היא מתפתחת, ומה משותף לשני מושגים אלו. כמו כן מציע המאמר מספר הצעות לעידוד סינגור עצמי אצל ילדים עם מוגבלויות, מנקודת מבט פסיכולוגית. 

  • יצחק הירשברג – מנהל המרכז לטיפול רגשי, בית איזי שפירא
    במאמרו בוחן יצחק הירשברג את מקומה שלל התנועה, בהתפתחות הרגשית הנורמטיבית, ואת ההשפעה האפשרית של הגוף הפגוע, והמוגבלות בתנועה על ההתפתחות הרגשית, ומתייחס לאופן שבו קשיים אלו באים לידי ביטוי ומעובדים בעבודה הטיפולית.

  • צופן אגמון – מטפלת במוזיקה ופסיכותרפיסטית, המרכז לטיפול רגשי, בית איזי שפירא
    לקויות למידה “הולכות עם הילד” לכל מקום ומשפיעות על החוויה הפנימית שלו, על עולמו הרגשי ועל אופן התפיסה שלו את המציאות. צופן אגמון מציעה במאמרה לחזק ילד כזה בטיפול רגשי, לעודד אותו למיצוי של הדברים בהם הוא טוב ומוכשר יחד עם העלאת המודעות העצמית לקשייו, וכמו כן לעזור להורים להכיל את ילדם.

  • יצחק הירשברג – פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא יצחק הירשברג מתאר את קשייהם של אחים החיים לצד אח פגוע, ומדגיש את הצורך להתייחס גם לילדים הנורמטיביים כביכול, אלו שפעמים רבות נושאים עול רגשי על כתפיהם בעקבות הפער בינם לבין האח הפגוע, עול שלרוב נותר לא מדובר ולא מטופל ומלווה אותם כל חייהם.

  • יצחק הירשברג – פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    לאנשים עם מוגבלות שכלית, נטייה גדולה יותר לפתח בעיות נפשיות, רגשיות והתנהגותיות. מטרת יום העיון היא להכיר את ההיבטים הנפשיים המייחדים אנשים עם מוגבלות שכלית, לדון בנושא ולהציג דרכי התערבות שונות
    ההרצאה ניתנה במסגרת יום עיון בנושא: אבחנה כפולה – היבטים פסיכיאטריים, רגשיים, התנהגותיים בקרב ילדים, מתבגרים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.הרצאות יום העיון מקושרות למאמר באדיבות קרן שלם.

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע