מאגר הידע

הסמל המוחשי לקידום התקשורת בילדים עם CVI - מפגש מקוון (וובינר)

איריס אדטו-בירן - רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
דליה ילין - אחראית שיקום ראייה בבי"ס קרן אור, מתמחה בתחום הערכה ושיקום לקות ראייה על רקע קורטיקלי
נאוה גלקופ - רכזת מקצועות הבריאות בבי"ס קרן אור, חברה במרפאה להפרעות תנועה במרכז הרפואי שערי צדק, מוסמכת הערכות תווך CVI

2018

צוות מכון טראמפ והמרכז לייעוץ טכנולוגי מציגים מפגש מקוון בנושא הסמל המוחשי לקידום התקשורת בילדים עם CVI, שנערך כחלק מסדרת מפגשים בנושא: "טכנולוגיה ואנשים עם מוגבלות".

לקות ראיה על רקע מוחי (CVI - Cortical visual impairment), מופיעה במצבים של פגיעה מוחית באזורים הקשורים לתפיסה הראייתית בילדים עם שיתוק מוחי. שימוש בסמלים מוחשיים מייצר פלטפורמה ללמידה ולתקשורת בילדים עם CVI ומוגבלות שכלית ותקשורתית.

בוובינר הוצגו השלבים של העבודה עם סמלים מוחשיים בילדים המתמודדים עם CVI ומוגבלות נוספות, וניתנה הדגמה באמצעות תיאורי מקרה.
בנוסף הוצג בקצרה תחום הדפסה תלת ממדית וכיצד ניתן להשתמש בה לקידום איכות חיים של ילדים ובוגרים עם מוגבלות מורכבת כולל לקות ראייה, וכן כיצד ניתן להשתמש בה גם ככלי בידי צוותי חינוך וטיפול.

אודות המרצות:

גב' איריס אדטו-בירן M.Sc. OT, יועצת טכנולוגיה מסייעת ומנהלת השלוחה של מרכז תמיכה ונגישות אקדמית בקריה האקדמית אונו (מתנ"א), בקמפוס אור יהודה, ומרצה בחוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו. עד לאחרונה עבדה גם כרכזת תכניות לימודים במכון טראמפ, בבית איזי שפירא ויחד עם חברת using3D היתה שותפה בהובלת ארבעה קורסי הדפסה בתלת ממד לצוותי חינוך וטיפול.

גב' דליה ילין MSc, אחראית שיקום ראייה בבית ספר קרן אור ומתמחה בתחום הערכה ושיקום לקות ראייה על רקע קורטיקלי. לדליה קליניקה פרטית בפסיכותרפיה בה עובדת בשיטה פסיכו-דינמני וEMDR. מבצעת הערכות CVI/הערכות  התפתחותיות ומרצה בתחום בכנסים, במרכזי בריאות(קופות חולים) ובמערכת החינוך בארץ.

נגב' אוה גלקופ PT,MSc, רכזת מקצועות הבריאות ,בי"ס קרן אור. חברה במרפאה להפרעות תנועה במרכז הרפואי שע"צ  מוסמכת הערכות תווך CVI ובעלת נסיון רב בהערכה ובהתערבות טיפולית ילדים עם שיתוק מוחין ו CVI. מרצה בתחום בכנסים, במרכזי בריאות (קופות חולים) ובמערכת החינוך בארץ.

 

 

 

המרכז הטכנולוגי בבית איזי שפירא לקידום שילוב, עצמאות ואיכות חיים של אנשים עם מוגבלות, מתמחה בשימוש בטכנולוגיה עבור אנשים עם מוגבלות ומספק שירותי ייעוץ והדרכה לאנשי מקצוע ומסגרות חינוך וטיפול, כמו גם ייעוץ וליווי מקצועי ליזמים וסטרטאפים.
לפרטים נוספים וליצירת קשר – לחץ כאן

הנגשה לשונית לאנשים עם מוגבלות שכלית:
חוברת הנחיות
מאמריםספרות מונגשת – “איזי מטיילת בעולם”
  • מוגבלויות:

    לקות ראייה

  • נושאים:

    טכנולוגיה - טכנולוגיה ככלי מקדם איכות חיים

  • מילות מפתח:

  • קהלים:

    הקהל הרחב, קהל מקצועי

  • לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר :

     09-7701218


     הדפסה

  מאגר הידע