מאגר הידע

הקיוסק: תכנית לפיתוח מיומנות של השתתפות בקהילה

אסטל סלוין - קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי"ס איזי שפירא
צוות קלינאיות תקשורת ומרפאות בעיסוק, בית הספר בית איזי שפירא

2019

בבית הספר בית איזי שפירא, בית ספר לחינוך מיוחד לתלמידים עם לקויות מוטוריות מורכבות ומוגבלות שכלית קלה עד בינונית, שמים דגש מרכזי על פיתוח מיומנויות של כישורי חיים כבסיס לעידוד השתתפות פעילה ועצמאות.
כל שבוע מזה 7 שנים פותחים "קיוסק" בזמן ההפסקה של התלמידים. צוות הקלינאיות והמב"ע מובילות את הפרויקט אך בשטח התוכנית מתבצעת על ידי כל צוות בית הספר-מורות, מקצועות הבריאות, סייעות ובנות שירות - עבודה טרנסדיסיפילנארית.
התלמידים לומדים מיומנויות תקשורתיות/חברתיות ומיומנויות לקידום השתתפות פעילה ועצמאות כגון: הגעה לדוכן, בקשה לקנייה, בחירת מאכל או הפתעה קטנה, לכבד חברים, שמירה על ניקיון, לחכות בתור ועוד.
בנוסף יש דגש על תכנים קוגניטיביים: התעסקות עם כסף, ספירה, מנייה, קבלת עודף ושימוש בחפצים יומיומיים הדורש תפקודי ידיים ברמות שונות ולעתים שימוש בהתאמות כגון: פתיחת ארנק, הוצאת כסף, פתיחת שקית חטיפים.
והכל תוך דגש על שימוש בדרכי תקשורת מגוונות ותואמות בחיי היומיום.
בהמשך לתרגול בתוך שטח בית הספר, התלמידים יוצאים לקהילה במטרה לתרגל את אותם המיומנויות בהקשר, בסביבת החיים "האמיתיים" –לשוק ארבעת המינים בסוכות, לרולדין בחנוכה ובפורים, לירקן ועוד. כך לומדים להשתלב בחברה ומכינים את התלמידים לקראת העתיד.

 

לקריאת התוכנית לחץ על התמונה

וובינרים והרצאותלהכיר חברים ולחוש ביטחון – הקניית מיומנויות לצמצום מצבי סיכון וניצול בקרב ילדים עם מוגבלויות
  • מוגבלויות:

    כלל המוגבלויות

  • נושאים:

    חינוך ולמידה - מיומנויות וכישורי חיים

  • מילות מפתח:

  • קהלים:

    הקהל הרחב, קהל מקצועי

  • לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר :

     09-7701218


     הדפסה

  מאגר הידע